איך להיות מתכנן טיולים?
דף הבית » איך להיות מתכנן טיולים? המדריך המלא כאן לפניכם
מתכנני טיולים גובים מהלקוחות שלהם לפי טיול ולא לפי עבודה. מה שאומר, שאם יש לכם טיול מתוכנן על כל צדדיו, וכל מה שאתם צריכים זה להתאים את הטיול בצורה מושלמת ללקוח הספציפי הפעם, הכסף שתקבלו לא יהיה נמוך בגלל זה.
איך מתכננים טיול?
אם אין לכם חוש התמצאות, ואתם לא אוהבים טבע, יהיה קשה לכם לעבוד כמתכנני טיולים. למרות שבפועל, אתם אף פעם לא נדרשים לצאת אל השטח. בואו נדבר על שלבי תכנון הטיולים, כדי שתוכלו להתחיל להתבשל עם החומר.
- יעד הטיול – מאוד שונה אם מדובר בטיול בארץ או בטיול לחו"ל. אם אתם מתכננים טיולים בארץ, עליכם להיות בקיאים בכל האטרקטציות הישראליות, כולל גינות קטנות ושכוחות שיכולות להוות מקום מצוין לפיקניק ולעצירה באמצע הטיול. אם הטיול המתוכנן הוא למשפחה היוצאת לדרך בלי רכב, תצטרכו לתת להם גם את אופציות הנסיעה ממקום למקום. מהנקודה האחרונה אתם יכולים להוריד עול, מכיון שיש מוקד מידע ארצי לתחבורה ציבורית שנותן מענה מדויק על הגעה ממקום למקום. כעת נמשיך בהתמקדות על תכנון טיולים לחו"ל.
- חיפוש כרטיסי טיסה זולים – אם הלקוח שלכם גמיש, הציעו לו קודם כל לבדוק היכן יש כרטיסי טיסה זולים, ורק אחר לקבוע את היעד אליו יהיה הטיול. איך מחפשים כרטיסי טיסה זולים? באתרי אינטרנט של חברות התעופה.
- החלטה על יעד – במקרה שהלקוח שלכם מעוניין דווקא ביעד מסוים, נסו להשיג לו את הכרטיס הזול ביותר לאותו יעד.
- חקר מקום הטיול – כאשר תהיו בעלי ניסיון, פשוט תוכלו לבדוק אילו טיולים תכננתם לאותה מדינה בעבר, אבל בתחילת דרככם כמתכנני טיולים, תצטרכו לעבוד קשה. חשוב להיכנס לנעליים של הלקוח. מה גיל הקבוצה? מה תחומי ההתעניינות שלה? יש את אלו שרק ירצו לראות נופים, יש את אלו שיחפצו בעיקר באטרקציות ויש את אלו שיבחרו דווקא באפשרות של שופינג חוויתי.
- בתי מלון – כחלק מתכנון הטיול, עליכם לוודא שיש ללקוח שלכם איפה לישון בכל לילה. כמובן שגם שלב זה של תכנון הטיול צריך להיות בהתאמה מושלמת לצרכי הלקוח. אם מדובר בלקוח בעל יכולת כלכלית גבוהה, הוא ירצה דווקא מלון יוקרתי ואם לא דירות Airbnb יספיקו.
- רכב – תצטרכו לדאוג לו להשכרת רכב במדינה בה הוא עתיד לשהות בימים הקרובים. שימו לב לבטח אותו בכל ביטוחי החובה והביטוחים המשלימים.
- ויזה לארה"ב – במקרה שהטיול הוא לארצות הברית ואין ללקוח שלכם ויזה, תצטרכו לדאוג לו לויזה.
אחרי שאתם יודעים איך אתם יודעים לתכנן טיולים בצורה מקצועית, ואתם בטוחים שהטיולים שלכם עשירים ומכילים את כל מה שלקוח מצפה מטיול, תצטרכו להתחיל לעבוד על פתיחת תיק ברשויות, שיווק ומיתוג, קידום בגוגל, פרסום וכדומה. בפרט שמדובר ברעיון חדשני שהתחרות בו היא עדיין לא גבוהה.
חברת המפתח ללווי והקמת עסקים נותנת מעטפת שירותים לבעלי עסקים ולאנשים עם חלומות גדולים שמעוניינים להקים עסקים.
דוגמה לתכנית עסקית לקבלת הלוואה לסוכנות המארגנת טיולים
מסלול: עסקים נפגעי קורונה
סכום מבוקש: 500 א' ₪
שאלון ללווה הפונה בבקשה לקבלת הלוואה מהקרן
- תיאור העסק
- פרטי העסק
שם העסק/חברה | מספר ת.ז. / ח.פ. | מספר תיק מע"מ | תאריך הקמה | תאריך תחילת הפעילות |
XXXX | XXX | XXX | XXX | X.XX |
כתובת | עיר | טלפון | דואל (Email) | כתובת אתר אינטרנט |
XXX | XXX | XXX | XXX | XXX |
שם מנהל/ת העסק | מספר מועסקים | כתובת למשלוח דואר (במידה ושונה מכתובת העסק לעיל) | ||
כתובת | עיר | מיקוד | ||
XX | 2 |
- תחום עיסוק
תחום עיסוק עיקרי | |
סיווג העסק | תיירות |
תיאור הפעילות העסקית | ארגון טיולים וכנסים לקבוצות XXX |
מוצרים עיקריים | טיולים מאורגנים |
פעילות נוספת | כנסים דתיים |
- צורת התאגדות
צורת התאגדות | חברה בע"מ |
- מחזור הכנסות (באלפי ₪):
XXX | 201X | 201X* |
628 | 2,217 | 3,284 |
*נתוני מאזן בוחן
- תיאור העסק
החברה הוקמה ביוני XX והחלה את פעילותה בX באותה השנה.
במרץ 2020 שינתה את שמה מ"XX" לשם הנוכחי.
החברה מתמחה בתיירות נכנסת בלבד של קבוצות XXXX.
90% מהלקוחות הן קבוצות מאורגנות ואילו ה 10% הנותרים הן קבוצות קטנות/משפחות.
החברה עובדת בשת"פ עם סוכנויות נסיעות זרות או XXX אשר מארגנים את הקבוצה.
כ- 50% מלקוחות החברה הינם לקוחות חוזרים, דהיינו מובילי קבוצות אשר מגיעים פעמיים בשנה או מידי שנה עם קבוצות שונות. בשנת 2019 החברה ליוותה כXXX קבוצות.
הקבוצות הקטנות הינן בדר"כ משפחותיהם או חבריהם של תיירים שהשתתפו בטיול המאורגן והחליטו להגיע בעקבות ההמלצה.
החברה מארגנת את הטיול מרגע הנחיתה בשדה ועד עזיבת הקבוצה ושירותיה כוללים: בניית מסלול, שירותי הסעות, טיולים יומיים עם מורה דרך ומלונות.
השירותים אינם כוללים את הטיסות אך החברה מפנה את מארגן הקבוצה לספקים עימם היא עובדת.
לקוחות החברה הינם אוהבי ישראל ועל כן עד לרגע האחרון בו היה איסור כניסה לארץ לא היו ביטולים. 85% מהביטולים אינם ביטול סופי אלא דחייה לסוף השנה או לשנה הבאה.
ארצות המוצא של הלקוחות הינן: 80% מXX והיתר מXXXXXXXXXX.
פעילות נוספת של החברה הינה ארגון כנסים דתיים. עלות כרטיס לכנס הינה כ 300 $ . לכנס מוזמנים XXX מובילים, XXXX ובמהלך הכנס מועברים דרשות, סמינרים ואירועי בידור שונים. בנוסף, החברה נותנת שירותים לבאי הכנס בהארכת השהות או בארגון טיולים יומיים. בשנת 20XX אורגנו שני כנסים כאלו. האחד ל- X משתתפים והאחר לX משתתפים. הכנסות החברה בגין הכנסים הסתכמו בכ 1.25 מ' ₪.
קיימת עונתיות בפעילות החברה כאשר תקופות השיא הן: XXXX, XX.
העסק מנוהל מהבית ואין הוצאות בגין שכירות משרדים. בשנת XX, רכשה החברה רכב הסעות קטן להסעת 6-7 נוסעים לטובת טיולים יומיים למשתתפי הכנס או לקבוצות קטנות.
החברה מעסיקה שני עובדים קבועים: מנהל החברה אשר במידת הצורך נוהג ברכב ההסעות ומורה דרך. היזם אינו עובד בחברה ואינו מושל משכורת אך מעורב באופן פעיל בניהולה.
- פרטי בעלות
- פרטים כלליים:
פרטי בעלים | 1 |
שם ומשפחה | XXX |
% בעלות | 100% |
מס' ת.ז. | XXXX |
תאריך לידה | XXX |
סטטוס אישי | נשוי |
שכר בעלים | לא מושך שכר בעלים/דיבידנד |
שם בן/ בת הזוג | XXX |
ת.ז. בן/ בת הזוג | XXX |
עיסוק בן/ בת הזוג | XXXX משתכרת כ- X בחודש |
כתובת מגורים | XXX |
האם הדירה בבעלות היזם | לא, שכירות 2.4 א' ₪ |
גובה משכנתא בגין הדירה | אין |
דואל (Email) | XXX |
טלפון נייד | XXXX |
מקצוע | XX |
עסקים נוספים וחברות קשורות | XX |
- קורות חיים
20XX פתיחת החברה המבקשת
20X פתיחת עוסק מורשה בתחום XXX
20XX XXXXXX
20XX-20XX XX. מערכות (עבודה מועדפת)XXXX
- חברות/עסקים קשורים
שם החברה/העסק | ע.מ./ח.פ. | הקשר בין החברה הקשורה לעסק |
XX | XX | XXX |
העוסק מורשה נפתח על ידי בשנת 20XX.
בתחילת דרכו ועד שנת 20XX עסק בשיווק XXX.
משנת 201X ועד היום, במקביל למכירתXXXXXXXXXXXX. בשנת 2019 הפסיק עם פעילות מכירת הXX והתמקד בהפקת האירועים.
במהלך 201X החל העסק לתת שירותים בתחום הפקת האירועים לחברה המבקשת. פעילות זו הסתכמה בכ- 90 א' ₪ בשנת 2019.
דוחות עסק קשור, XXX
רווח והפסד | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 |
מכירות | 273 | 366 | 265 | 582 |
עלות המכירות | (152) | (192) | (134) | (395) |
רווח גולמי | 121 | 175 | 130 | 188 |
הוצאות מכירה הנהו"כ | (48) | (57) | (61) | (53) |
רווח תפעולי | 73 | 118 | 69 | 135 |
הוצאות מימון | – | – | (0) |
|
הוצאות/הכנסות אחרות לתיאום | 21 | 22 | 26 |
|
רווח לפני מס | 95 | 140 | 94 | 135 |
הוצאות בגין מיסים | – | – | – | – |
רווח נקי | 95 | 140 | 94 | 135 |
אחוז רווח גולמי | 44% | 48% | 49% | 32% |
אחוז רווח תפעולי | 27% | 32% | 26% | 23% |
אחוז רווח נקי | 35% | 38% | 36% | 23% |
האם קיים דוח כספי סופי? | כן | כן | כן | לא |
- בשנת 2019 כ 90 א' ₪ מסך ההכנסות היו בגין שירותים שניתנו לחברה המבקשת
נתונים בנקאיים עסק קשור, XXX
נכון לתאריך | XXX | XXX | סה"כ |
בנק | XX | XXX | |
סניף ומס' חשבון | XXXX | -XXX | |
מסגרת עו"ש/ חח"ד | 7 | 6 | 13 |
עו"ש/ חח"ד מנוצל | – | – | – |
כרטיסי אשראי | – | 15 | 15 |
סה"כ אשראי זמן קצר | 7 | 21 | 28 |
הלוואות ז"א | – | 125 | 125 |
סה"כ אשראי זמן ארוך | – | 125 | 125 |
סה"כ אובליגו | 7 | 147 | 154 |
זיכוי מכרטיסי אשראי | – | 1 | 1 |
יתרת זכות בעו"ש | 2 | 15 | 17 |
סה"כ בטחונות | 2 | 16 | 18 |
- עובדים
תחום | מספר עובדים | שכר |
ניהול | 1 | 10 א' ₪ נטו |
מורה דרך | 1 | 12 א' ₪ נטו |
סה"כ | 2 | 22 א' ₪ נטו |
- הבעלים אינו מושך משכורת/דיבידנדים בחברה.
- המשכורות הועלו בתחילת השנה טרם התפרצות המשבר, עם הגידול בהכנסות והצפי לגידול נוסף. לפני כן עמדו על 8 א' ₪, ו- 10 א' ₪ נטו בהתאמה.
- לנוכח המשבר העובדים צפויים לצאת לחל"ת. באם הקבוצות המיועדות להגיע ביוני אכן יגיעו, חידוש תשלום המשכורות יהיה רק באוגוסט.
- לקוחות
- לקוחות החברה הינם XXX אוהבי ישראל ועל כן עד לרגע בו היה איסור כניסה לארץ לא היו ביטולים. 85% מהביטולים אינם ביטול סופי אלא דחייה לסוף השנה או לשנה הבאה.
- תנאי התשלום: מקדמה בשיעור 10% בהזמנה, 30% כשלושה חודשים טרם הטיול והיתרה בסמוך למועד ההגעה.
- ספקים
הפעילות הינה עונתית והיקפה משתנה לאורך השנה, לחברה ספקים בשני תחומים עיקריים:
- מלונות– החברה עובדת עם מגוון רחב של מלונות על בסיס מקום פנוי.
תנאי התשלום: מקדמה בשיעור 10%-30% מסך העסקה והיתרה כשבועיים לפני הגעת הקבוצה במהלך השנה וכחודש לפני הגעת הקבוצה בתקופות השיא שצוינו לעיל.
נציין כי במהלך 2019 שולמו מקדמות למלונות בכדי להבטיח מקומות לקבוצות בשנת 2020
מקדמות אלו מסתכמות בכ- 200 א' ₪.
החברה מקפידה על עסקאות הניתנות לביטול בהחזר מלא מול המלונות.
- חברות הסעות XXX באזור הצפון, וXXX- באזור ירושלים.
תנאי תשלום: שוטף (נשלחת חשבונית עם עזיבת הקבוצה כיוון שהחיוב הינו ע"פ ק"מ בפועל).
- תיאור השוק והתחרות
המתחרים העיקריים של החברה בנישתXXXXX הם: XXXXXXXXXXXXX.
בשונה ממתחריה החברה מארגנת גם כנסים דתיים המהווים כ- 40% מהכנסותיה.
למעט המתחרים שצוינו לעיל קיימות סוכנויות קטנות המארגנות עד 10 קבוצות בשנה.
כמו כן, קיימות סוכנויות כדוגמת "XXX" המתמחים בשוק הXXXX ולא פונות לאותו קהל יעד.
- תוצאות הפעילות העסקית
- דוחות כספיים (באלפי ₪):
רווח והפסד | 7-12/2017 | 2018 | 2019 | 1/2020 |
מכירות | 628 | 2,217 | 3,284 | 209 |
עלות המכירות | (514) | (1,905) | (2,500) | (75) |
רווח גולמי | 114 | 313 | 784 | 134 |
הוצאות מכירה הנהו"כ | (98) | (361) | (449) | (11) |
רווח תפעולי | 16 | (49) | 335 | 122 |
הוצאות מימון | (4) | (1) | (20) | |
רווח לפני מס | 12 | (50) | 315 | 122 |
הוצאות בגין מיסים | (3) | – |
|
|
רווח נקי | 9 | (50) | 315 | 122 |
אחוז רווח גולמי | 18% | 14% | 24% | 64% |
אחוז רווח תפעולי | 3% | -2% | 10% | 59% |
אחוז רווח נקי | 1% | -2% | 10% | 59% |
האם קיים דוח כספי מבוקר? | כן | כן | לא | לא |
מאזן | 2017 | 2018 |
סה"כ רכוש שוטף | 29 | 403 |
רכוש קבוע | 14 | 25 |
סך הנכסים | 43 | 428 |
התחייבויות שוטפות | 34 | 387 |
התחייבויות לזמן ארוך | – | 82 |
הון עצמי | 9 | (41) |
הערות והסברים לדוחות:
- נתוני שנת 20X מתייחסים תקופה יולי-דצמבר.
- נתוני שנת XX מבוססים על מאזן בוחן אינם סופיים. נציין כי חלק מההוצאות בעלות המכר בשנה זו (בהיקף של כ- 200 א' ₪ ) הינן מקדמות לבתי מלון עבור קבוצות המתוכננות לשנת 2020.
- בין השנים 201XXXX (בהינתן תקנן שנתי ל201X) שיעור הגידול עמד על 76% ובין השנים 201X-201X שיעור הגידול עמד על 48%.
- ע"פ קצב הגידול והיקף ההזמנות לשנת 2020 וטרם התפרצו, הנגיף הצפי היה להיקף הכנסות הקרוב ל- 6 מ' ₪ בשנת 2020 (בגין 60 קבוצות ושלושה כנסים).
- אובליגו נוכחי:
נכון לתאריך | XXX |
בנק | XXX |
סניף ומס' חשבון | XXXX |
מסגרת עו"ש/ חח"ד | – |
עו"ש/ חח"ד מנוצל | 3 |
כרטיסי אשראי | 110 |
סה"כ אשראי זמן קצר | 113 |
הלוואות ז"א | 201 |
סה"כ אשראי זמן ארוך | 201 |
סה"כ אובליגו | 314 |
מט"ח | 155 |
סה"כ בטחונות | 155 |
- החריגה הייתה נקודתית וכוסתה לאלתר.
- ככלל, ההתנהלות הבנקאית של החברה הינה כדבעי.
- האובליגו מסתכם בכ- 314 א' ₪ ומהווה 10% מהיקף ההכנסות בשנת 2019.
פירוט הלוואות:
סניף ומס' חשבון | יתרת קרן | מועד התחלה | מועד סיום | פירעון חודשי | ריבית |
XXX | 201 | XXX | XXX | 4 | 5.9% |
סה"כ | 201 | 4 |
- ההלוואה נלקחה כאשר הנגיף התפרץ בסין ולא הייתה צפויה השפעתו על פעילות החברה אשר מרבית לקוחותיה הינם מXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.
- ההלוואה נועדה למטרות הבאות: גיוס עובד נוסף ותשלום מקדמות למלונות להבטחת מקומות לקבוצות בשנת 2020
- ההלוואה המבוקשת ופירוט השימוש
- סכום ההלוואה המבוקשת 500 א' ₪
- פירוט השימוש- סמן ופרט:
🗹מימון פעילות שוטפת- הון חוזר:
- מרבית הוצאות החברה במהלך הטיולים משולמות בכרטיסי אשראי. לאור הפסקת ההכנסות בחודשים אלו שהינם חודשי השיא, מבוקש מימון לתשלום השוטף בכרטיסי האשראי, ההלוואה והתשלום לספקים בכדי לא להגיע לחדלות פירעון או לפגוע בדרוג האשראי של החברה שכיום הינו ללא דופי.
- תשלום מקדמות להבטחת מקומות בבתי מלון עבור הזמנות עתידיות. כ- 85% מהקבוצות אשר היו אמורות להגיע לארץ בימים אלו לא ביטלו את הטיול אלא דחו אותו לסוף השנה או לשנת 2021. המשמעות היא שיש להבטיח את המקומות באמצעות תשלום מקדמה אך אין מספיק תקבולים לטובת העניין.
- בטחונות מוצעים: פיקדון כספי
* הלווה נדרש להעמיד בטחונות של 10% מסכום ההלוואה בלבד.
- יש למלא סעיף זה ככל שמטרת ההלוואה היא השקעה בעסק קיים או הקמת עסק חדש
- תקציב השקעות
סכום ההשקעה | סעיף השקעה |
500 | הון חוזר- צרף תחשיב ובהעדר כזה ציין 15% מהגידול השנתי במכירות. |
500 | סה"כ |
- מקורות כספיים לביצוע התכנית
סכום | מקור כספי |
הון עצמי | |
500 | האשראי המבוקש |
מקורות אחרים (פרט) | |
500 | סה"כ |
*לצורך קבלת ההלוואה נדרשת השקעת הון העצמי של לפחות 20% מסך תכנית ההשקעה.
- תחזית מכירות ורווחיות
2020 | 2021 | 2022 | |
מכירות בש"ח | 2,799 | 3,580 | 4,654 |
עלות המכירות | (2,351) | (3,007) | (3,909) |
רווח גולמי | 448 | 573 | 745 |
הוצאות מכירה הנהלה וכלליות | (218) | (396) | (449) |
רווח תפעולי | 230 | 177 | 295 |
הוצאות מימון | (40) | (43) | (38) |
רווח לפני מס | 189 | 134 | 257 |
הוצאות מיסוי | (45) | (31) | (59) |
רווח נקי | 144 | 103 | 198 |
אחוז רווח גולמי | 16% | 16% | 16% |
אחוז רווח תפעולי | 8% | 5% | 6% |
אחוז רווח נקי | 5% | 3% | 4% |
2020 | 2021 | 2022 | |
רווח נקי | 144 | 103 | 198 |
+ פחת | 7 | 7 | 7 |
– השקעה | |||
– גידול בהון החוזר | (500) |
|
|
= יתרת תזרים (לפני מימון) | (349) | 110 | 205 |
– החזר הלוואות (כולל הלוואה מבוקשת) | (58) | (141) | (149) |
מהקרן לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים | 500 |
|
|
= תזרים מזומנים חופשי | 93 | (31) | 56 |
= תזרים מזומנים מצטבר | 93 | 62 | 119 |
*קובץ רו"ה לפי חודשים הנדרש במסלול הקורונה צורף לבקשה.
להלן פירוט ההנחות לתחזיות:
- הכנסות: ההכנסות נקבעו לפי מצבת ההזמנות הנוכחית בהנחה שבמאי תהיה חזרה לפעילות. הזמנות שבוטלו/נדחו לא נכנסו לתחשיב גם לא למועד אליו נדחו מאחר וזה אינו סופי.
עבור שנת 20XX הוספנו את תוצאות ינואר כפי העולה ממאזן הבוחן והערכת היזם לתוצאות פברואר (כ- 120 א' ₪).
עבור שנת 2021 לחודשים יXXX חושבו ההזמנות הקיימות ולאחר מכן הערכה לגבי ההכנסות בחודשים XXXXX לפי היקף הפעילות בשנה שעברה בגידול מתון מזה שהיה צפוי להיות שכן אנו מניחים שייקח לשוק זמן להתאושש מהמשבר.
לשנת 2022 הנחנו גידול בשיעור 25%. נזכיר כי טרם המשבר החברה הציגה גידול נאה בהכנסות בין השנים והייתה צפויה לגידול נוסף בשיעור 80% ביחס לשנת 2XXX.
- עלות המכר: על אף השיפור הצפוי בעלות המכר, לפי מאזן 2019, אך כיוון שאינו סופי נלקח ע"פ ממוצע הדוחות המבוקרים בשיעור 84% מההכנסות.
- הוצאות הנהלה וכלליות כפי הפירוט הבא:
סעיף | עלות חודשית | הערות |
שכ"ע | 22 א' ₪ | נכון למועד הבקשה העובדים יצאו לחל"ת |
אחזקת רכב הסעות קטן | 5.8 א' ₪ | כפי מאזןXXX בתקנון חודשי |
ביטוח רכב | 1 א' ₪ | כפי מידע שמסר היזם -תואם מאזו ודוחות |
ביטוח מקצועי | 1 א' ₪ | כפי מידע שמסר היזם -תואם מאזו ודוחות |
דמי מנוי בארגון תיירות | 0.4 א' ₪ | כפי מידע שמסר היזם -תואם מאזו ודוחות |
רואה חשבון והנהח"ש | 1.755 א' ₪ | כפי מידע שמסר היזם -תואם מאזו ודוחות |
לשנת 2020 הוצאות הנהלה וכלליות חושבו לפי הטבלה לעיל עבור החודשים אפריל-דצמבר בתוספת הוצאות לXXX בהיקף של 11 א' ₪ לחודש (כפי מאזן 2019 לינואר).
נזכיר כי החברה מנוהלת מהבית ואין לה הוצאות שוטפות בגין שכירות וארנונה.
- הוצאות מימון: בגין אשראי קיים לז"ק ולז"א ובגין ההלוואה המבוקשת.
- הוצאות פחת: כפי שנים קודמות.
חשוב לציין כי התחשיב שצורף לבקשת הקרן מראה על צרכי הון חוזר בהיקף של כ- 213 א' ₪. אך יש לזכור שישנם פערי עיתוי שאינם באים לידי ביטוי בתחשיב זה.
שכן התשלום בגין המלונות נעשה לכל הפחות שבועיים-חודש מראש (על פי תנאי התשלום הנדרשים). אך בפועל, בכדי לשריין מקומות לקבוצות עתידיות, משולמות מקדמות חודשים מראש ועל כן פער המימון גדול עוד יותר.
להערכת היזם, מרגע פתיחת השמיים והסרת האיסור על כניסת תיירים, תוך שבועיים-שלושה ניתן יהיה להביא קבוצות (במונחי ביקוש ויכולת החברה לחזרה לתפעול).
- הצהרות
- הנני מצהיר כי הנתונים שנמסרו בשאלון זה הינם המדויקים ביותר שבאפשרותי למסור, וכי ידוע לי כי הסתרה מהותית של מידע עלולה להביא לפסילת בקשתי לאלתר.
שם הבעלים | חתימה | תאריך | ||
XXX |
איך בונים תוכנית עסקית למתכנן טיולים?
מתכנן טיולים הוא איש מקצוע שעוזר ליחידים או לקבוצות לתכנן ולארגן את הטיולים, החופשות וחוויות הטיול האחרות שלהם. הם מספקים מגוון רחב של שירותים, לרבות הזמנת טיסות ולינה, ארגון תחבורה, המלצה על פעילויות ואתרים שכדאי לראות, ומציעים עצות בנושאים הקשורים לנסיעות כגון דרישות ויזה, המרת מטבעות ומנהגים מקומיים.
המטרה של מתכנן טיולים היא להוריד את הלחץ והטרחה מהנסיעות על ידי טיפול בכל הפרטים ולאפשר ללקוחותיו ליהנות מחוויה חלקה ובלתי נשכחת. הם עובדים עם לקוחות כדי להבין את העדפות הנסיעות, התקציבים והיעדים שלהם, ולאחר מכן משתמשים במומחיות שלהם כדי ליצור מסלולי טיול מותאמים אישית העונים על הצרכים שלהם.
מתכנני נסיעות מתמחים בדרך כלל בסוגים של נסיעות, כגון נסיעות יוקרה, טיולי הרפתקאות או נסיעות תרבותיות, ועשויים להיות בעלי ידע נרחב על יעדים ספציפיים. הם עשויים גם לקיים קשרים עם ספקי נסיעות, מה שמאפשר להם להבטיח עסקאות בלעדיות ותעריפים מיוחדים עבור לקוחותיהם.
תוכנית עסקית למתכנן טיולים
תקציר מנהלים: הציגו את עסק תכנון הנסיעות שלכם וסכמו את המטרות והיעדים שלכם.
ניתוח שוק: חקרו את תעשיית הנסיעות וזיהוי שוק היעד שלכם. נתחו את המתחרים שלכם.
שירותים: תארו את שירותי תכנון הנסיעות שתציעו, כגון תכנון טיול, יצירת מסלול, תחבורה, הזמנת לינה ותיאום פעילויות.
שיווק ומכירות: תארו את אסטרטגיות השיווק והמכירות שלכם, כגון פרסום במדיה חברתית, פרסום של אתר, שיווק בדוא"ל ועוד.
ניהול וארגון: פרטו את מבנה החברה, צוות ההנהלה וצרכי כוח האדם שלכם.
תוכנית פיננסית: צרו תקציב, הכנסות והוצאות של הפרויקט, וקבעו מדיניות תמחור ותשלומים.
ניהול סיכונים: ציינו סיכונים פוטנציאליים לעסק שלכם ותוכנית לניהול סיכונים.
תוכנית יישום: תארו את הצעדים שתנקטו כדי להשיק את העסק שלכם, כולל רישום העסק, יצירת אתר אינטרנט, העסקת צוות והבטחת מימון.
דוגמא לתוכנית עסקית למתכנן טיולים
תקציר מנהלים:
מטרת תוכנית עסקית זו היא לפרט את האסטרטגיה והיעדים לחברה חדשה לתכנון נסיעות, אשר תתמקד במתן שירותי תכנון נסיעות לכולם. החברה תציע מגוון שירותים, לרבות הזמנת טיסה ולינה, סידורי תחבורה, המלצות פעילות וייעוץ בנושאים הקשורים לטיולים. החברה תכוון למגוון רחב של לקוחות, כולל משפחות, זוגות, מטיילים בודדים וקבוצות ארגוניות, ותשאף לספק חווית טיול חלקה ובלתי נשכחת לכל לקוח.
ניתוח שוק:
תעשיית הנסיעות היא שוק תחרותי מאוד וצומח במהירות, עם מיליוני אנשים שמטיילים בארץ ובעולם מדי שנה. גם הדרישה לשירותי תכנון נסיעות הולכת וגוברת, כאשר יותר ויותר מטיילים מבקשים סיוע בניווט בתהליך המורכב ולעיתים המכריע של תכנון הטיול. החברה תכוון למגוון רחב של לקוחות.
אסטרטגיית שיווק ומכירות:
החברה תטמיע אסטרטגיית שיווק כדי להגיע ללקוחות היעד שלה, לרבות פרסום מקוון, אופטימיזציה למנועי חיפוש, שיווק בדוא"ל ומדיה חברתית. החברה תציע מגוון חבילות תכנון נסיעות, כולל תכנון שירות מלא, תכנון ספציפי ליעד ועוד.
הצעות שירות:
החברה תציע מגוון שירותי תכנון נסיעות, לרבות הזמנת טיסה ולינה, סידורי תחבורה, המלצות פעילות וייעוץ בנושאים הקשורים לנסיעות. החברה גם תציע מגוון שירותים עם ערך מוסף, כגון ביטוח נסיעות ועוד כדי לספק חווית נסיעה חלקה ונטולת מתח ללקוחותיה.
תחזיות פיננסיות:
החברה תפעל בתחילה עם צוות של שני עובדים במשרה מלאה, ותרחיב את כוח האדם שלה ככל שההכנסות יגדלו. החברה תשקיע גם בטכנולוגיה ובתשתיות כדי לתמוך בצמיחתה, כולל פלטפורמת תכנון נסיעות מותאמת אישית ומערכת חזקה לניהול קשרי לקוחות.
צפי רווח ועלויות משתנה מעסק לעסק.
סיכום:
תוכנית עסקית זו מתווה את האסטרטגיה והיעדים של עסק זה, החברה תכוון למגוון רחב של לקוחות, ותספק חווית נסיעה חלקה ובלתי נשכחת לכל לקוח. עם אסטרטגיית שיווק ומכירה חזקה, מגוון הצעות שירות ומחויבות לספק שירות לקוחות יוצא דופן, החברה מוכנה להצלחה בשוק צומח זה.