המדריך המלא לפתיחת מוסך רכבים
דף הבית » המדריך המלא לפתיחת מוסך רכבים
תמיד חלמתם להיות בעלי מוסך? יש לכם חלום יקר. על מנת להפוך לבעלי מוסך, אתם חייבים לגייס הון עצמי גבוה במיוחד. ולכן, לפני שאתם מספרים לכולם שאתם עומדים לפתוח מוסך, כדאי שתבדקו אם אתם מסוגלים לעמוד בתשלומים ההתחלתיים של עסק כזה.
מה מאפיין את השוק הישראלי?
על מנת לפתוח מוסך מצליח, יש צורך לבדוק את הפרופורציות שבין כמות כלי הרכב של אזרחי ישראל לבין כמות המוסכים הפועלים כדי לשרת את אותם רכבים. והנתונים באים לטובתכם, המעוניינים לפתוח מוסך. בעוד שלאחרונה סיפרה הלשכה לסטטיסטיקה הישראלית כי יש למעלה מ-3 מיליון רכבים על כבישי ישראל, והמספר הזה נמצא בעלייה מתמדת. לעומת זאת, כמות המוסכים הקיימים לא גדלה בקצב הגדילה של המכוניות. מה זה אומר לכם? שאם אתם חוששים שאולי לא יהיה ביקוש למוסך שלכם, הרי שמסתבר שיהיה לו ביקוש רב.
שוק המוסכים בישראל הינו שוק ממוסד. על מנת לתפעל מוסך יש להחזיק ברישיון מתאים מטעם משרד התחבורה.
ישנם כמה סוגי מוסכים בישראל:
יש את המוסכים המוכרים לכם הנותנים שירות לכל רכב באשר הוא. מבחינת רישיון זה אומר שהם עובדים עם רישיון ובכפוף לכל הכללים של משרד התחבורה הישראלי.
קטגוריה נוספת של מוסכים היא מוסכים מורשים יבואנים. כלומר, מוסכים שמטפלים במכוניות שאינן מיוצרות בארץ, אלא יש להם חלקי חילוף גם למכוניות מדגמים המיובאים מחו"ל. גם מוסכים אלה עובדים בכפוף לכללים של משרד התחבורה, רק שבנוסף על הרישיון הרגיל שהם מחזיקים ברשותם, הם מחזיקים ברשות לטפל במכוניות מדגמים שאינם מיוצרים בארץ. לרוב המוסכים מסוג זה יהיה גם מוקד מכירות לרכבים מן הסוג פחות נפוץ.
ואחרון חביב, מוסך המתעסק בעיקר ביבוא רכבים. על מנת להקים מוסך כזה, יש להחזיק בשלושה סניפים. כלומר, מוסך אחד בכל חבל ארץ, בצפון, בדרום ואחד במרכז. תעודת היבואן של היבואנים היא בתנאי שיש סניף מרכזי ועוד סניפי רשת.
כמה כסף צריך להשקיע כדי להקים מוסך?
אם חשבתם שעיקר הכסף שיהיה עליכם להוציא זה על חלקי חילוף זמינים, תדעו שלא. ההשקעה ההתחלתית בהקמת העסק, היא על האישור להקמת המוסך. כי כדי להקים מוסך יש להחזיק קודם כל באישור עקרוני ממש כמו משכנתא. ורק אחרי שיש לכם אישור עקרוני (רישיון) ששילמתם עליו ממיטב כספיכם, אתם יכולים להתחיל בשלבים המתקדמים יותר של הקמת המוסך.
אם כבר התחלנו בדבר היקר יותר, נמשיך בהדרגה. מה יהיה הדבר הבא שידרוש ממכם להוציא הכי הרבה כסף אחרי הרישיון? אחר כך יהיה עליכם להוציא כסף רב על המוסך עצמו ועל הכלים הרבים הדרושים כדי להצליח להקיף את כל השירות שאתם נדרשים לתת ללקוחות העתידיים שלכם. אחרי הכלים עצמם יהיה עליכם להתקין מפריד שומנים כדי שהקרקע של המוסך לא תהיה מחליקה, ויהיה ניתן לעבוד עליה בצורה חלקה בלי תקלות והחלקות מסוכנות.
אחר כך מחכה לכם התחום הטכנולוגי שדורש היום הרבה השקעה בפני עצמה. אם פעם, יכולתם לחשב את זה כמותרות לעסק שלכם, הרי שהיום זה ממש תחום שהכרחי להשקיע בו. כלומר, זה הכרחי למי שרוצה שיהיו לו לקוחות. כי אם אין לכם דרך לתקן את המסך שהתקלקל לרכב, הרי שתמיד בעלי הרכבים יעדיפו ללכת מראש למוסכניק שיש לו את כל הכלים לכל תחום שהוא, החל מהתחום של הרכב ועד לטכנולוגיה של הרכב.
כמה מרוויחים מתחזוקת מוסך?
על פי מה שנתונים מספרים, זה עסק שמניב רווחים יפים מאוד. אם אתם רוצים לשמוע את הרווחים באחוזים הנה זה כאן לפניכם: הרווח שעושים בעלי מוסכים מפדיון חלפים נע בין תשעה עשר לעשרים ושמונה אחוזים. והרווח נטו מסך הפדיון נע בין ארבעים לשישים אחוזים. כידוע, רוב רובה של העבודה במוסך היא שירות החלפת חלקים ברכבים.
דבר ראשון קבלת אישור ממשרד התחבורה
כפי שכבר הסברנו, על מנת להקים מוסך יש להשיג "אישור עקרוני". בלי זה אין עסק ואין כלום. שלב זה הוא השלב בעצם שיקבע האם תפתחו בכלל את העסק או לא. משרד התחבורה דורש מספר דברים שיהיו במוסך על מנת להנפיק לכם את הרישיון המיוחל. אילו מסמכים יש להגיש על מנת לקבל את האישור?
- תוכנית אדריכלות של מקום המוסך וחלוקתו בפועל. החלוקה צריכה להיות לפרטי פרטים. כלומר, משרד, מקום אחסון לכלים, שירותים, אולם עבודה ועוד.
- תוכנית המפרטת את נגישות המוסך ואת הדרכים להיכנס אליו. בתוכנית זו יש להראות גם את הרחובות הסמוכים למפעל.
- אישור בתוקף מהוועדה האזורית לבניית ערים, המוכיח כי הם מסכימים לכך שהמקום ראוי להיות מקום תיקון כלי רכב. אישור זה עשוי להיות מיותר אם באותו מקום כבר היה מוסך מכוניות.
עם המסמכים האלו יש לגשת למשרד הרישוי המחוזי האחראי על המיקום הגיאוגרפי של העסק העתידי שלכם.
דבר שני אחרי "אישור עקרוני" - רישיון למוסך
על מנת לקבל רישיון למוסך עליכם להגיש את המסמכים הבאים:
- טופס בו אתם מגישים את הבקשה לרישיון באופן רשמי. לטופס זה יהיה עליכם לצרף תעודות זהות, חתימות, תעודת רישום, וכן אישור שאתם עוסק פטור או עוסק מורשה.
- פירוט מדויק של כל הכלים שאתם הולכים להחזיק במוסך. כמובן שהרשימה צריכה להיעשות בצורה מדויקת כך שתעבור את רף המינימום למוסך.
- אישור בעלות על שטח המוסך. זה יכול להיות חוזה רכישה, חוזה שכירות, או שטר בעלות.
- חשבוניות על שם העסק שלכם וכרטיסי עבודה.
- צילום של האישור העקרוני הקודם עליו דיברנו למעלה.
- ובסוף כמו תמיד, שלב החתימות מול עורך דין של המנהל המקצועי של המוסך, כלומר, אם אתם מתכננים לפתוח עסק, כנראה שהמנהל המקצועי הינו לא אחר מאשר אתם. עליכם כמנהל מקצועי להחזיר רישיון נהיגה בתוקף. אם אתם מתכננים לטפל גם באוטובוסים, אתם צריכים להחזיק רישיון גם לאוטובוס.
אילו עוד שלבים משמעותיים קיימים בפתיחת מוסך?
- מיקום גיאוגרפי- גם המיקום של העסק חייב לקבל את האישור של משרד התחבורה. חושב שתבינו כי במהלך פתיחת המוסך תתקלו פעמים רבות בצורך להמציא אישורים נוספים. אבל אין מה לעשות, בחרתם לפתוח עסק מורכב. כחלק מהוצאת האישור למיקום אותו בחרתם לעסק שלכם עליכם להגיש למשרד התחבורה מספר מסמכים בהם אתם חתומים. המסמכים יכילו פירוט איזה שימוש אתם הולכים לעשות בקרקע והוכחה שיש מנהלים מקצועיים למקום ועוד.
קחו בחשבון שעד לקבלת תשובה ממשרד התחבורה יכולים לעבור להם בשקט ימים רבים עד חודש וחצי. - תכנון השטח- מבחינת משרד התחבורה, הם רוצים לראות שהשטח מתאים כדי לתת את השירות של תיקון מכוניות. ולכן, הם דורשים לראות תיכנון של השטח. ככל שהשטח קטן יותר כך יהיה קשה לעמוד בדרישות של משרד התחבורה, אבל אם יש לכם שטח גדול, שלב זה יעבור לכם ממש בקלות וללא שום תקלות, לכאורה.
דוגמא לחלוקת מבנה למוסך של 110 מטרים:
מקום אחסון לכלים וחלקי חילוף – 8 מטרים.
משרד – 7 מטרים.
חדר אוכל ובכללו גם שירותים – 10 מטרים.
שטח מקורה לעבודה – 75 מטרים.
בנוסף על כך יש לקחת בחשבון שיש מקום חניה וכניסה למקום לפחות 225 מטרים.
- רישיון לעסק- כמו שכבר הזכרנו, מוסך הוא לא עוד עסק, אלא, זה עסק שההתחלה שלו דורשת הרבה אישורים ומהלכים מורכבים. ישנן מספר פעולות שעליכם לבצע כדי להפעיל בסופו של דבר מוסך מורשה. כמו קבלת אישור מוועדת הבנייה האזורית כפי שכבר הזכרנו.
- גיוס עובדים- על מנת לתת שירות טוב ללקוחות שלכם, אתם חייבים לפתוח את המוסך כאשר יש לכם בכל שעה לפחות ארבעה עובדים שמשרתים את הלקוחות. כמובן שאם אתם אחד מהם תוכלו לקחת רק שלושה עובדים. שתיים מהעובדים חייבים להיות מכונאים, כך שיוכלו לבצע את התיקונים במכוניות בפועל. כי הרי לצורך כך הקמתם את המוסך בסופו של דבר, כדי לתקן את הרכבים הפגומים של הלקוחות שלכם.
- מנהל מוסמך- בכל שעה שהמוסך פועל חובה שאחד מהעובדים יהיה עם הסמכה. החובה היא מבחינת משרד התחבורה. אם הוא יגיע לביקורת פתע במוסך ולא יהיה מנהל מקצועי, הרישיון יוסר מהמוסך.
- מיתוג ופרסום- עליכם להביא את העסק שלכם למודעות הציבור כדי שיגיעו אליכם לקוחות. ההוצאות של מיתוג ופרסום העסק שלכם הולכות להיות ארבעים אחוז מההוצאות שלכם. כלומר, אם אתם רוצים לחוש את זרם הלקוחות הפוקד את המוסך שלכם, זה הדבר הנכון לעשות. כמובן שזה ממש מלמעלה, ואתם תעשו מה שנכון לכם.
- גיוס הון- כפי שוודאי התכוננתם, הפעלת מוסך זה סיפור יקר ולא סתם יקר אלא סיפור שידרוש ממכם הרבה הלוואות. כל המלאי שעליכם להחזיק ברשותכם עולה הון רב בנוסף לכל העלויות הנלוות להקמת מוסך. על כן, עליכם לבדוק שיש לכם מאין להשיג את המימון לכל זה.
- ביטוח העסק– אחרי שהשגתם מימון אתם ודאי לא רוצים לדמיין בכלל מה יהיה אם יום אחד אם חלילה תהיה שריפה בבניין. ולכן, עליכם לבטח את המבנה, את התכולה, את העובדים, צד ג' ואת כל מה שאתם יכולים לבטח. כמובן שלפני שאתם רוכשים פוליסות ביטוח שונות, חושב שתתיעצו עם סוכן ביטוח שייתן לכם את ההכוונה המדויקת לעסק שלכם.
מה הציוד שיהיה עליכם לרכוש?
יש רשימה ארוכה ארוכה וכמעט לא נגמרת של ציוד והנה היא לפניכם:
- אינדיקטור
- מד חום
- קליבר
- מד מומנט
- מכשיר לחיתוך צינורות
- שולחן עבודה
- מלקחיים מקבילים
- דוכנים להרמת הרכבים
- קרש לשכיבת המכונאי מתחת לרכב
- פנס ידני עם וואט חזק במיוחד
- מכשיר ליצירת קונוסים
- מדחס אוויר
- ציוד לשטיפת חלקי החילוף
- מתקן הרמה למנוע, תיבת הילוכים ועוד
- איתור מרססים
- מד דחיסה המיוחד למנוע דיזל
- מד לחץ מערכות הקירור
- מד לחץ מערכת ההיגוי
- מקדחה
- משחז
- מכשיר הבודק את המערכת הממוחשבת של הרכב
- מכשיר לפירוק והרכבה של שסתומי הרכב
- חולצים מכל הסוגים
- מיכל גדול לאיסוף שמנים שרופים
- פחת להפסקת זרם
- מכשיר להרכבת טבעת בוכנה
- מכשיר לליטוש המנוע
- מד ללחץ השמן
- מכשיר למדידת קוטר תופי בלם
אם אתם מתכננים לנהל מוסך מורשה מטעם יבואן מסוים, אתם צריכים להחזיק ברשותכם איבזור רב נוסף.
לסיכום,
פתיחת מוסך זה לא משחק ילדים. למרות שילדים אוהבים מכוניות ואוהבים לשחק כאילו הם מכונאים, ההבדל בין משחק הילדים לבין מה שאתם צריכים לבצע בפועל, הינו הבדל של שמים וארץ. אם אחרי שקראתם את הכתבה הזו נרתעתם אחורה וירדתם מכל הרעיון, אתם אנשים עם הגיון בריא. ואם אתם עדיין מעוניינים לשחות במים עמוקים, כנראה שאתם חברה רציניים.
רוצים להמשיך הלאה? צריכים עזרה בבניית תוכנית עסקית והשגת המימון?
אנו במפתח ללווי והקמת עסקים עובדים מול מטרה אחת, להנגיש לכם את כל המוצרים הפיננסים כדי שאתם תוכלו להתקדם הלאה בחיים וששום חסם כלכלי לא יעמוד בדרך אל ההצלחה שלכם. מבחינתנו, אם החלטתם לפתוח עסק זה כבר שלב בחיים אחרי שיש לכם את הרצון כל השאר היסטוריה. הקליקו כאן ותכירו את צוות המומחים שלנו.
תוכנית עסקית לדוגמה לבקשת מימון להקמת מוסך פנצ'רייה
XXXXX בע"מ
ח.פ – XXXX
מסלול: הון חוזר+השקעות
סכום מבוקש: 500 א' ₪
- תיאור העסק
- פרטי העסק
שם החברה | מספר ח.פ. | תיק מע"מ | תאריך הקמה | תאריך תחילת הפעילות |
XXXXXX | XXXXX | XXXXX | 2X/X/21 | X/X/21 |
כתובת | עיר | טלפון | פקס | דואל (Email) |
XXXX | XXXX | XXXX |
שם מנהל/ת העסק | מספר מועסקים | כתובת למשלוח דואר (במידה ושונה מכתובת העסק לעיל) | ||
כתובת | עיר | מיקוד | ||
ישראל | 3 |
- תחום עיסוק
תחום עיסוק עיקרי | |
סיווג העסק | מסחר |
תיאור הפעילות העסקית | תיקון תקרים ומכירת צמיגים למשאיות |
מוצרים עיקריים | צמיגים חדשים ויד שנייה |
- תיאור העסק
הפעילות העסקית מבוססת על הפעלת פנצ'ריה ומכירת צמיגים למשאיות ורכבים פרטיים.
העסק שוכן בצמוד לXXXX ולאור זאת נהנה מתנועה ערה מאוד של משאיות שמגיעות לאיזור מXXXX לצורך שינוע סחורות וכו'. כ- 90% מלקוחות החברה הם לקוחות עסקיים משאיות. והיתר לקוחות רכבים פרטיים.
שעות פתיחת העסק הינם בימים א'- ה' 7:00-19:00 יום שישי עד 13:00
החברה שוכרת את המבנה בשטח של 600 מ"ר בעבור דמי שכירות חודשיים של 37 א' ₪ + מע"מ.
תמחור המוצרים: צמיגים חדשים – 20% רווח גולמי צמיגים משומשים– 100% . לחברה קיים מתחרה ישיר באזור הגיאוגרפי שנקרא- "XXXX" המתחרה יותר זול אך פחות שירותי.
- צורת התאגדות
צורת התאגדות | חברה בע"מ |
- מחזור הכנסות (באלפי ₪):- החברה החלה את פעילותה ב X/21
2018 | 2019 | 2020 |
– |
- פרטי בעלות
- פרטים כלליים:
פרטי בעלים | 1 |
שם ומשפחה | ישראל |
% בעלות | 100% |
מס' ת.ז. | XXXXXXXX |
תאריך לידה | X/X/XXXX |
תאריך עליה | – |
שם בן/ בת הזוג | XXXX |
ת.ז. בן/ בת הזוג | – |
עיסוק בן/ בת הזוג | – |
כתובת מגורים | XXXX |
האם הדירה בבעלות היזם | לא |
גובה משכנתא בגין הדירה | – |
דואל (Email) | |
טלפון | |
טלפון נייד | XXXXXXXX |
מקצוע | בעלים וXXX |
כישורים מקצועיים נוספים | |
עסקים נוספים וחברות קשורות | – |
הכנסות נוספות | – |
- קורות חיים
XXXX, בעל החברה בעל ניסיון בתחום עבד בעבר כXXX וכשכיר בתחום הצמיגים. היזם מכיר היטב את הצרכים של נהגי המשאיות מבחינת איזון אוויר ואיכות הצמיגים.
- עובדים
תחום | מספר עובדים |
ניהול | 1 |
ייצור | 2 |
סה"כ | 3 |
- לקוחות
לקוחות מרכזיים | לקוח 1 | לקוח 2 | לקוח 3 |
שם הלקוח | XXXXX | XXXX | XXXX |
ממוצע קניות חודשי- אש"ח | 20 א' ₪ | 10 א' ₪ | 20 א' ₪ |
תנאי אשראי | שוטף+90 | שוטף+90 | שוטף+90 |
- ספקים
ספקים מרכזיים | ספק 1 | ספק 2 |
שם הספק | XXXX | XXX |
תחום אספקה | צמיגים | צמיגים |
היקף קניות ממוצע חודשי | 20 א' ₪ | 25 א' ₪ |
תנאי אשראי* | שוטף +30 | שוטף +45 |
- תיאור השוק והתחרות
- השוק הרלוונטי
ענף הצמיגים מגלגל מדי שנה כ 2 מיליארד ₪ . שוק מכירת הצמיגים מראה צמיחה עקבית לאורך השנים ניתן לחלק את שוק הצמיגים לשלושה ערוצי שיווק עיקריים – פנצ'ריות, עם הכנסות של 1.36 מיליארד שקל בשנה, שהם כ־80% מסך ההכנסות של הענף; חברות ליסינג – המחזיקות ציי רכב, וכן לקוחות עסקיים ומוסדיים
- תוצאות הפעילות העסקית
- דוחות כספיים (באלפי ₪):
רווח והפסד | 4-9/2021* |
הכנסות | 1,189 |
עלות המכר | (810) |
רווח גולמי | 379 |
שיעור רווח גולמי | 32% |
הוצאות הנהלה וכלליות | (200) |
רווח תפעולי | 179 |
שיעור רווח תפעולי | 15% |
הכנסות / הוצאות מימון נטו | (10) |
הכנסות / הוצאות אחרות נטו | |
רווח לפני מס | 169 |
הכנסות / הוצאות מס | – |
רווח / הפסד נקי | 169 |
שיעור רווח נקי | 14% |
פחת | |
EBITDA | 179 |
מע"מ |
- הערות והסברים לדוחות:
- הנתונים המוצגים לעיל משקפים לחודשי הפעילות : מX עד ספטמבר 2021.
- הרווח הגולמי שמוצג לעיל תואם את תמחור החברה שהוצג בתחילת הבקשה.
- הנתונים אינם כוללים הוצאות פחת
- אובליגו נוכחי:
שם הבנק | XXX |
נכון לתאריך | XXX |
סניף – מספר חשבון | |
מסגרת עו"ש / חח"ד | |
ניצול מסגרת עו"ש / חח"ד | 187 |
מט"ח |
|
הלוואות |
|
ניכיונות |
|
כרטיסי אשראי | 35 |
סה"כ אשראי זמן קצר | 235 |
הלוואות ז"א | 100 |
ערבויות |
|
אחר |
|
סה"כ אשראי זמן ארוך | 100 |
סה"כ אובליגו | 334 |
פקדונות/חסכונות |
|
זיכוי מכרטיסי אשראי |
|
ניירות ערך |
|
יתרת זכות בעו"ש מט"ח |
|
שיקים מעותדים | 109 |
יתרת זכות בעו"ש מט"י |
|
סה"כ נכסים בנקאיים | 109 |
- ההלוואה המבוקשת ופירוט השימוש
- סכום ההלוואה המבוקשת 500 א' ₪.
- פירוט השימוש- סמן ופרט:
🗹 השקעות- 250 א' ₪
- רכישת מכונה לכיוון פרונט בסך 200 א' ₪.- המכונה צפויה להגדיל את ההכנסה החודשית בכ- 70 א' ₪
- הקמת גלריה בסך כ- 50 א' ₪ לצורך אחסון מלאי הצמיגים וניצול שטח המבנה
.
- תקציב השקעות
סכום ההשקעה | סעיף השקעה |
0 | הון חוזר |
250 | השקעות בציוד |
250 | סה"כ |
- מקורות כספיים לביצוע התכנית
סכום | מקור כספי |
10 | הון עצמי |
240 | האשראי המבוקש |
מקורות אחרים (פרט) | |
250 | סה"כ |
- תחזית מכירות ורווחיות
תחזית | 2021 | 2022 | 2023 |
הכנסות | 1,784 | 3,456 | 3,629 |
גידול בהכנסות | 94% | 5% | |
עלות המכר | (1,159) | (2,247) | (2,359) |
רווח גולמי | 624 | 1,210 | 1,270 |
שיעור רווח גולמי | 35% | 35% | 35% |
הוצאות הנהלה וכלליות | (400) | (586) | (586) |
רווח תפעולי | 225 | 624 | 685 |
שיעור רווח תפעולי | 13% | 18% | 19% |
הכנסות / הוצאות מימון | (16) | (43) | (43) |
רווח לפני מס | 209 | 581 | 642 |
הכנסות / הוצאות מס | (48) | (134) | (148) |
רווח נקי | 161 | 448 | 494 |
שיעור רווח נקי | 9% | 13% | 14% |
| 2021 | 2022 | 2023 |
רווח נקי | 161 | 448 | 494 |
פחת | 100 | 150 | 150 |
השקעה | (200) |
|
|
תקנון שכר בעלים | – | – | – |
גידול בהון החוזר | (300) |
|
|
יתרת תזרים | (239) | 598 | 644 |
החזר הלוואות קיימות | – | – | – |
תזרים מזומנים לפני הלוואה מבוקשת | (239) | 598 | 644 |
החזר הלוואה מבוקשת | (7) | (91) | (95) |
הלוואת הקרן כולל השקעת הון עצמי | 550 |
|
|
תזרים מזומנים סופי | 304 | 507 | 549 |
תזרים מזומנים מצטבר | 304 | 811 | 1,359 |
- פירוט ההנחות לתחזיות:
- הכנסות: התחזית לשנת 2021 מבוססת על תקנון ההכנסות הקיימות. סף ההכנסות בשנה זו משקפות 9 חודשי פעילות וזאת החל מחודש X 2021 . תחזית ההכנסות לשנת 2022 כוללת גידול בפעילות הקיימת בשיעור של 10% בלבד וזאת לאור העובדה ששנת 2021 הייתה שנת הפעילות הראשונה. וכן גידול כתוצאה מהרחבת הפעילות ע"י רכישת מכונת כיוון פרונט שצפויה להוסיף כ-70 א' ₪ בחודש. ההכנסות בשנת 2023 כוללות גידול של 5% בלבד
- עלות המכר: כפי שהציגה החברה בנתוני מאזן הבוחן, שיעור הרווח הגולמי הינו ממוצע בין מכירת צמיגים חדשים לצמיגי יד שניה. הנחת העבודה כי שיעורי הרווח ישמרו לאורך השנים.
- הוצאות הנהלה וכלליות: בשנת 2021 כוללות תקנון ההוצאות והוספת הוצאות פחת של כ- 100 א' ₪ היות והם אינם מופיעים במאזן בוחן. בשנת 2022 הוצאות הנהו"כ כוללות גידול בהוצאות הפחת בסך של 50 א' ₪ שנובע מרכישת מכונת כיוון פרונט וכן גידול של 8 א' ₪ בחודש לאור גיוס עובד נוסף. ההוצאה בשנת 2023 צפויה להיות זהה.
- הוצאות מימון: הוצאות המימון כוללות את ההוצאות הנלוות להלוואה המבוקשת.
- נקודת האיזון: בהכנסה חודשית של כ- 350 א' ₪ קיימת נקודת איזון.
- סיכום והמלצות:
- מדובר בחברה שהחלה את פעילותה בחודש X 2021 , וכבר החלה לייצר פעילות רווחית.
- מיקום החברה הינו אסטרטגי היות והיא שוכנת בסמוך לXXX ונהנית מתנועה ערה מאוד של משאיות.
- רכישת המכונה כפי שמתואר בבקשה צפויה להרחיב באופן משמעותי את היקף פעילות החברה.
- ישראל ישראלי הבעלים בעל ניסיון בתחום כXXX ומכיר את התחום היטב.
- הצהרות
הנני מצהיר כי הנתונים שנמסרו בשאלון זה הינם המדויקים ביותר שבאפשרותי למסור, וכי ידוע לי כי הסתרה מהותית של מידע עלולה להביא לפסילת בקשתי לאלתר.
שם הבעלים | חתימה | תאריך | ||
איך לבנות תוכנית עסקית לפתיחת מוסך רכבים?
מוסך הוא מקום לתיקון רכבים, שירותי המוסך בדרך כלל כוללים הכל מתחזוקה שוטפת כמו החלפת שמן וצמיגים ועד לתיקונים מורכבים יותר כמו תיקון מנוע והחלפת תיבת הילוכים. מוסכים יכולים גם להציע שירותים נוספים כמו עבודות פחחות וצביעה.
לפני פתיחת מוסך, חשוב לקחת בחשבון גורמים כמו מיקום, ציוד ואיוש כוח אדם. בחירת המיקום הנכון היא קריטית להצלחת המוסך שלכם, בנוסף, תצטרכו להצטייד בציוד והכלים הדרושים ולגייס צוות מיומן ובקיא בתיקון רכבים.
חשוב לוודא שיש לכם את הרישיונות וההיתרים הדרושים להקמת המוסך שלכם באופן חוקי.
תוכנית עסקית לפתיחת מוסך רכבים
תקציר מנהלים: סעיף זה אמור לספק סקירה כללית של העסק, ייעודו ומטרותיו.
ניתוח שוק: בחלק זה, עליכם לחקור ולנתח את השוק המקומי כדי לקבוע את הביקוש לשירותי מוסך, את התחרות ואת לקוחות היעד שלכם.
שירותים: תארו את השירותים שאתם מתכננים להציע, כגון תיקונים, תחזוקה והתקנה, ושירותים אחרים.
מבנה וארגון עסקי: הסבירו את המבנה המשפטי של העסק ופרטו את התפקידים והאחריות של כל אחד מחברי הצוות.
שיווק ופרסום: הסבירו כיצד אתם מתכננים לשווק ולפרסם את שירותי המוסך שלכם, כולל אסטרטגיות כמו מדיה חברתית, שיווק בדוא"ל ופרסום ממומן.
תחזיות פיננסיות: ספקו ניתוח מפורט של הכספים, כולל עלויות הפעלה, תחזיות הכנסות והוצאות וניתוח תזרים מזומנים.
מימון: בדקו כיצד אתם מתכננים לממן את עסק המוסך שלכם, בין אם באמצעות הלוואות, השקעות או חיסכון אישי.
תוכנית תפעול: פירוט התפעול השוטף של העסק, כמו כוח אדם, תזמון, ניהול מלאי ובקרת איכות.
דרישות משפטיות: בדקו את הדרישות המשפטיות לניהול עסק מוסך באזור שלכם הכוללות היתרים, רישיונות וביטוח.
אסטרטגיית צמיחה: תארו את התוכניות שלכם להרחבת העסק, כגון הוספת מיקומים נוספים, הצעת שירותים נוספים ועוד.
דוגמא לתוכנית עסקית לפתיחת מוסך רכבים
תקציר מנהלים:
מטרת תוכנית עסקית זו היא להציג את האסטרטגיות, היעדים והתחזיות הפיננסיות לפתיחת מוסך. המוסך יספק שירותי תיקוני רכבים, השירותים כוללים תחזוקה שוטפת, תיקונים מורכבים, פחחות וצביעה. המוסך ימוקם באזור נגיש עם שטח לתנועת כלי רכב גדולים. לעסק יהיו טכנאים מנוסים ומיומנים וכן צוות אדמיניסטרטיבי לניהול התפעול השוטף.
ניתוח שוק:
תעשיית תיקוני הרכב היא תעשייה גדולה עם צפי לצמיחה מתמדת בשנים הקרובות. המוסך יתחרה עם מוסכים לתיקון רכבים אחרים בעיר. עם זאת, המוסך יבדל את עצמו על ידי מתן שירותים איכותיים בהתאמה אישית תוך התמקדות בשביעות רצון הלקוח.
מוצרים ושירותים:
המוסך יספק מגוון רחב של שירותי תיקוני רכב, לרבות תחזוקה שוטפת כמו החלפת שמן וצמיגים, תיקונים מורכבים כמו תיקון מנוע והחלפת תיבת הילוכים ושירותי פחחות וצביעה. כמו כן, המוסך יציע שירותי אבחון בעיות ברכבי הלקוחות.
שיווק ומכירות:
דרכי השיווק יכללו שילוב של שיטות פרסום מסורתיות כמו פרסום בעיתונים, פרסום מקוון, אתר אינטרנט ושיווק במדיה חברתית. המוסך ישתמש בתוכנת ניהול קשרי לקוחות לניהול נתוני הלקוחות ומעקב מול הלקוחות כדי להבטיח שביעות רצון.
ניהול וכוח אדם:
המוסך יהיה בבעלותו ובניהולו של צוות מקצועי עם ידע וניסיון ברכבים ותיקונם ושירות לקוחות. כל אנשי הצוות יקבלו הדרכה בנהלי בטיחות למניעת תאונות ופציעות.
פיננסיים:
המוסך ידרוש מימון ראשוני לכיסוי עלויות הציוד והכוח אדם. ההכנסות יהיו באמצעות שירותי תיקונים של רכבים, תחזוקה שוטפת, תיקונים מורכבים ושירותי פחחות וצביעה. תחזיות פיננסיות מצביעות על עלייה מתמדת בהכנסות וברווח בשלוש השנים הראשונות לפעילות.
סיכום:
למוסך יש פוטנציאל להפוך לעסק מצליח ורווחי עם תכנון קפדני, התמקדות בשביעות רצון הלקוח ומחויבות לאיכות ובטיחות. באמצעות מתן שירותים איכותיים תוך התמקדות בשירות לקוחות, המוסך יבסס את עצמו כעסק מוביל בתחום תיקוני הרכב.