המדריך להקמת חנות בגדים
דף הבית » המדריך להקמת חנות בגדים
חנות בגדים היא חנות בעלת פוטנציאל גבוה מאוד מצד אחד, ומצד שני היא גם עלולה להשאיר אתכם עם כל המלאי שהשקעתם בו כסף רב, על המדפים. אך זה כמובן תלוי איך אתם מקימים את העסק ואיך אתם משווקים אותו, מקימים את החנות באזור מרכזי, מציעים סחורה משובחת ואפנתית, ממתגים במיתוג מנצח ועוד. כל אלו יכולים להניב לעסק שלכם רווחים גבוהים מאוד.
מי הוא קהל היעד?
קהל היעד בחנות הלבשה נתון לבחירתכם האישית. כל סוגי האנשים, המינים, שכבות הגיל, בעלי תחביבים שונים וצרכים שונים מנויים על קהל היעד של חנות בגדים. ולכן, שוק הביגוד הוא תחום שיכול לאגור לקוחות רבים ביתר קלות, אם עובדים איתו נכון. למרות זאת, חשוב מאוד להתמקד בקהל יעד מסוים ולספק לו את הביגוד המתאים לצרכים שלו. לעיתים רבות ניתן לשלב בין מספר קהלי יעד. אך חשוב מאוד לבדוק לפני כן האם השילוב לא יפחית מהביקוש, או שאולי האזור בו אתם משווקים את העסק אינו מתאים לקהל יעד מסוים, כמו הקמת חנות הלבשה לילדים באזור מבוגר יותר, בו כמעט ואין ילדים. כמו כן, יש להתאים את סגנון הביגוד לאופי האנשים וצרכיהם. לדוגמא: אם החלטתם לפתוח חנות שמוכרת ביגוד לנשים לאירועים, קהל היעד שלכם יהיה נשים שיש להן אירוע.
לפני שאתם פותחים את החנות, החליט לאלו סוגי אנשים אתם רוצים למכור, אילו סוגי לבוש, אלו גילאים וכדומה. על פיהם תבנו את העסק, תחפשו ספקים, תעצבו את החנות, תשווקו את העסק במקומות המתאימים וכדומה.
מה מאפיין את תחום ההלבשה?
תחום ההלבשה תמיד יהיה מבוקש, אך היום אנשים רבים מעדיפים יותר לקנות ביגוד באינטרנט, או בגלל המחירים הזולים בהזמנה מחו"ל, או בגללל הנוחות והחיסכון בזמן.
למרות המעבר החד של עולם העסקים לאינטרנט, עדיין ניתן לשלב ביניהם ולהפיק תועלת גם מעסק פיזי וגם מעסק אונליין. אך גם אם החלטתם להקים עסק פיזי ובמיוחד חנות בגדים, חשוב מאוד בזמנינו שיהיה לכם גם אתר אינטרנט למכירות אונליין. זה המצב היום, אם אין לכם אתר, אתם עלולים להישאר מאחור, פחות יכירו בכם ופחות תעוררו עניין.
חנות בגדים פיזית חייבת להיות מספיק גדולה ונוחה עבור הלקוחות כדי שיהנו לבוא לחנות, למדוד ולקנות. על כן חשוב שהמקום לא יהיה צפוף, הבגדים יוצגו באופן מסודר, במרווחים אחד מהשני כך שהמקום יהיה נעים לעין. הקפידו על שטח מרווח להסתובב בו גם כשיש עומס לקוחות, מקום לתאי מדידה נוחים, בכמות מספקת כך שלא יווצרו תורים ארוכים ומחסן גדול לאחסון סחורה לפני סידורה בחנות.
ישנם בעלי חנויות רבים, במיוחד אלו שבתחילת דרכם, שמביאים סחורה זולה מחו"ל ומוכרים אותה בארץ במחיר יקר יותר. אך אלו מפספסים את האפשרויות הטמונים דווקא בהזמנת סחורה בארץ. למרות הביקוש הגדול לביגוד, ההיצע גדול עוד יותר. ואכן, ניתן להשיג גם בארץ סחורה זולה כמעט ללא פערים ממחירי חו"ל. כשאתם קונים סחורה בארץ אתם מרוויחים אפשרויות של החלפה, זיכוי אשראי ונגישות רבה. מדובר ביתרונות משמעותיים לחנות בגדים.
מה גובה המימון הדרוש להקמת חנות בגדים?
גובה המימון עבור עסק בתחום ההלבשה אינו גבוה מדי, המימון ההתחלתי מתחלק למספר רבדים עיקריים:
שכירות – תשלום עבור שכירות נכס מסחרי יהיה בסביבות 12,000 – 2,500 ש"ח כפול 12 חודשים ראשונים, לשנה הראשונה, לשטח בגודל 50*35 מ"ר. המחיר משתנה בהתאם לגודל הנכס.
מימון עבור ציוד חד פעמי – הוצאה קטנה יחסית בסביבות 25,000 ש"ח
שינויים מבניים ופנימיים בנכס – שיפוצים, עיצוב החנות, תכנון מבני ועוד – 30,000 – 100,000 ש"ח.
פרסום ומיתוג העסק – הוצאה לשנה ראשונה בסך 30,000 – 10,000 ש"ח לשיווק בכל מדיות התקשורת המתאימות. מלבד זאת תהיה הוצאה נוספת לייצור שקיות הממותגות עם לוגו העסק. השיווק הכי חזק שתוכלו לעשות יהיה בפתיחת העסק, באמצעות חגיגת מבצעים, חלוקת מתנות, קישוט החנות בבלונים וכדומה.
הזמנת סחורה ראשונית – במידה שאתם משתפים פעולה עם מעצבים תמורת עמלת חנות, הדבר לא יעלה לכם יקר. לעומת זאת, אם אתם מייבאים סחורה ממותגת, לרוב תנאי התשלום הם שוטף פלוס 30. ההוצאה עבור חנות קטנה תהיה בסביבות 20,000 ש"ח.
לאחר חישוב כל ההוצאות ההתחלתיות לחנות בגדים בגודל מספק, בשנה הראשונה, הגענו לסכום של 115,000 ש"ח.
מאילו ספקים תצטרכו להזמין סחורה?
בישראל קיימים שלושה סוגי ספקי ביגוד עיקריים:
בוגרי בתי ספר לאופנה – צעירים ישראלים שרוצים לפרוץ לשוק עיצוב האופנה ומעצבים מוצרים יחידים / מוצרים בכמויות ובמידות, בהתאם להזמנת הלקוח. על פי רוב, ההסכם בין המעצב לבעל החנות אומר כי המעצב מרוויח את חלקו לאחר מכירת הסחורה בחנות.
יבואנים בעלי שם – ישנם יבואנים ישראלים מוכרים המשווקים סחורות ממותגות, בכל הסוגים ובכמויות גדולות. במוצרים ממותגים, היבואנים הם אלו הקובעים את מחיר המוצרים, מלבד אם בעל החנות מוכר מוצרים זהים מיבואנים אחרים.
משווקי סחורה שיוצרה בחו"ל – ישנם משווקים ישראליים המיצרים סחורה בחו"ל כמו בסין, ומשווקים אותה בארץ בשם ובמיתוג ישראלי. המחיר נקבע בהתאם לטיב הבד ורמת התפירה. התשלום מתבצע על בסיס עמלת סוכן.
מהם השלבים להקמת חנות הלבשה?
- בניית תוכנית עסקית – ערכו תוכנית כתובה המפרטת את כל הנתונים השייכים לעסק. אסטרטגיית העסק, הוצאות מול הכנסות וכדומה. להצלחת העסק חשוב שהתוכנית תהיה מדויקת ככל האפשר ועל פיה תנהלו את העסק ללא סטיות.
- איתור מקום מתאים לחנות – מיקום החנות בסמוך לאזור בו מסתובבים הלקוחות שלכם, יזרים את הלקוחות מאליהם. לדוגמא: חנות בגדי נערות ליד בית ספר, חנות בגדי ניו בורן ליד בית חולים וכדומה.
- הקימו את העסק עם כסף נזיל – חשוב להישאר עם יתרה כספית תמידית. מלבד להוצאות שצוינו, תמיד תהיינה הוצאות שלא נלקחו בחשבון מראש. בנוסף, יתכנו הוצאות עבור תיקונים לתקלות שעלולות לצוץ מדי פעם בכל עסק אפשרי כגון: תיקוני חשמל ומיזוג, תיקון מחשב וכדומה.
- בדלו את החנות שלכם משאר החנויות המתחרות שלכם – הקנו לחנות ייחודיות מסוימת. כדי שהלקוחות יבחרו דווקא בכם, תצטרכו לתת להם סיבה מיוחדת לכך. רעיון למשוך אליכן לקוחות, הוא הנפקת כרטיסי מועדון לקוחות המקנים הטבות מיוחדות, הנחות ומתנות במצבים מיוחדים כמו ימי הולדת, חגים ועוד.
- קביעת מחירים – תמחרו את המוצרים שלכם בכובד ראש. עליכם לכלול במחיר מע"מ, הוצאות שוטפות לחנות כגון: ארנונה, חשמל, מיזוג, שכר לעובדים וכדומה. מומלץ לחשב את גובה המחירים באמצעות הזנת כל הנתונים הקיימים בתוכנת אקסל שתעשה לכם חישוב אוטומטי. תמחור שגוי עלול לעלות לכם ביוקר ולהוביל להפסדים כספיים.
- ניהול הסחורה בחנות – חשוב להקפיד שהמדפים יהיו מלאים תמיד עם סחורה מבוקשת. אם אתם שמים לב שמוצר כלשהו אינו נמכר החליפו אותו מיידית עם מוצר שנמכר הרבה.
כמה לקוחות צריך כדי שחנות בגדים תרוויח טוב?
הרווח הפוטנציאלי משתנה בין חנות אחת לשניה, בהתאם לגודלה, סוג המוצרים, קהל היעד ועוד. לעיתים מספיק שחמישה עד עשרה לקוחות בלבד יכנסו לחנות, ביום אחד, כדי שהעסק ישגשג ויפיק רווחים גבוהים. כמות הלקוחות הנדרשת כדי להפוך את העסק לרווחי היא מאוד אינדיבידואלית. זה תלוי בעיקר בהבדל שבין רמת ההכנסות הכספיות אל מול ההוצאות בעסק.
האם הפעלת חנות בגדים מצריכה רישיון? לא.
מהו הציוד הדרוש לחנות בגדים?
- סטנדים, מדפים ומתקנים לתצוגת המוצרים.
- מתלים וקולבים לתליית הבגדים.
- בובות להלבשת הביגוד לתצוגה.
- שולחן, כסא וקופה ממוחשבת.
- תאי מדידה הכוללים, דלת, מראה, כסא/מתלים להנחת הבגדים.
- מצלמות אבטחה
- שלטים עם שם החנות ותמונות מתאימות לעיצוב ושיווק החנות.
טיפים אחרונים:
- מומלץ להוסיף מוצרים נלווים שיעניקו ערך מוסף לחנות.
- כדאי לבחור בתחום ההלבשה שהכי מדבר אליכם, כדי שתהנו יותר מהעסק שלכם ותשווקו אותו באופן האופטימלי.
- תוכלו לערוך שותפות עם אדם נוסף על מנת להגדיל את היכולות הכלכליות, העסקיות והשיווקיות שלכם.
- אם אתם מעצבי אופנה ורוצים למכור את הסחורה שלכם ללא השקעה כספית גבוהה מדי, תוכלו להציע את הסחורה שלכם באמצעות הקמת חנות פופ אפ (חנות שמוקמת לזמן קצר, תוך זמן קצר, במקום מסחרי מוכן או בתוך עסק פעיל תמורת תשלום מוסכם מראש) באירועי שיווק המתקיימים מדי פעם. אלו יכולים להפיץ ולשווק את העסק שלכם בפני ציבור רחב מאוד. הצעה זו יכולה להתאים גם לחנויות בגדים שרוצות לחסוך בעלויות תפעול העסק, במיוחד בתחילת דרכן.
רוצים להיות חלק מהמרוויחים מתחום ההלבשה? נעשה את זה ביחד. אנחנו נעזור לכם להצליח ולהרוויח טוב. השירות המקצועי שלנו כולל לווי מלא בכל שלבי הקמת העסק, לכל סוגי העסקים. אצלנו תקבלו ייעוץ עסקי לעסק פעיל, איתור מקורות מימון לעסק בהקמה ועוד. הכל נעשה על פי הצרכים האישיים שלכם. צרו קשר עוד היום ונשמח לתאם איתכם פגישת ייעוץ ללא התחייבות מצדכם.
תוכנית עסקית לדוגמה לבקשת מימון לחנות בגדים בהקמה
תיאור העסק
- פרטי העסק
שם העסק/חברה | מספר ת.ז. / ח.פ. | מספר תיק מע"מ | תאריך הקמה | תאריך תחילת הפעילות |
XXXX | XXX | XXXX | X | X |
כתובת | עיר | טלפון | דואל (Email) |
XXX | XXXX | XXX | XXX |
שם מנהל/ת העסק | מספר מועסקים | כתובת למשלוח דואר (במידה ושונה מכתובת העסק לעיל) | ||
כתובת | עיר | מיקוד | ||
XXXX | 1 |
- תחום עיסוק
תחום עיסוק עיקרי | |
סיווג העסק | מסחר |
תיאור הפעילות העסקית | חנות בגדי נשים |
מוצרים עיקריים | בגדי מעצבים "XXX", XXX" |
פעילות נוספת | מכירת מוצרים נלווים: תיקים, נעליים, תכשיטים |
- תיאור העסק
העסק נפתח ב XXX ומפעיל חנות בגדי נשים XXX.
העסק בבעלות XXXXXX משפחתי אותו מפעילים יחד XXXXX. שניהם אינם מושכים משכורת. בהקמת החנות השקיעו XXX כ- 500 א' ₪. החנות ממוקמת בXX. שטחהXX מ"ר ודמי השכירות הינם 8,775 ₪ בחודש.
בין השנים XXXX נקנתה סחורה לעסק מספקים ללא אפשרות החזרת סחורה.
בשנת 2XXX שונה היצע המלאי והחלו למכור בחנות בגדי מעצבים כדוגמת XXX", XXXX". לחנות בלעדיות באזור על מכירת המותגים המוצעים בחנות. כמו כן, שיטת העבודה עם הספקים עברה לקונסיגנציה.
בתחילת כל עונה ניתנים לספקים שיקים עבור הסחורה, אך אלו ניתנים כפיקדון ואינם נפדים אלא לאחר התחשבנות על פי המכירות בפועל.
כ- 60% מהכנסות החנות הינן מלקוחות קבועות, הקונות כל אחת, בכ 2.5-3 א' ₪ מידי חודש.
לעסק עמוד עסקי בפייסבוק. בשנת 20XX החלו גם בהפצת רשימת דיוור לכ- 250 לקוחות קבועות ואמידות עם הקולקציה החדשה. בתחילת השנה הנוכחית החלו להציע שירות משלוחים ללקוחות אלו.
- צורת התאגדות
צורת התאגדות | עסק פרטי |
- מחזור הכנסות (באלפי ₪):
2016 | 2017 | 2018 |
176 | 473 | 455 |
- פרטי בעלות
- פרטים כלליים:
פרטי בעלים | 1 |
שם ומשפחה | XXX |
% בעלות | 100% |
מס' ת.ז. | XXX |
תאריך לידה | XXX |
שם בן/ בת הזוג | XXX |
ת.ז. בן/ בת הזוג | XXX |
עיסוק בן/ בת הזוג | עובד בעסק, לא מושך שכר |
כתובת מגורים | XXX |
האם הדירה בבעלות היזם | לא, XXXXXללא דמי שכירות |
גובה משכנתא בגין הדירה | – |
דואל (Email) | XXXX |
טלפון נייד | X |
מקצוע | XXXX |
עסקים נוספים וחברות קשורות | אין |
הכנסות נוספות | 3,000 ₪ בחודש XXX 500 ₪ בחודש XX |
- קורות חיים
טרם פתיחת העסק עבדה XXXXXX ב XX עבור XXX ולאחר מכן בחברת XXXXXX. .
- עובדים
תחום | מספר עובדים |
ניהול | 1 |
שיווק- מכירות | 1 |
סה"כ | 2 |
- עד התפרצות הקורנה שני בני הזוג עבדו בעסק. בחודש האחרון XXX החל לעבוד כשכיר במשרה מלאה- צפוי לקבל שכר של 6,500 נטו.
- לקוחות
- כ- 60% מהכנסות החנות הינן מלקוחות קבועות, הקונות כל אחת בכ 2.5-3 א' ₪ מידי חודש.
- תנאי תשלום לקוחות: מזומן/כרטיסי אשראי.
- ספקים
ספקים מרכזיים | ספק 1 | ספק 2 | ספק 3 |
שם הספק | XXX | XXX | XXX |
תחום אספקה | XX | XXX | XXXX |
היקף קניות ממוצע חודשי | 25 | 20 | 30 |
תנאי אשראי | שוטף+90 | שוטף+90 | שוטף+90 |
- החל משנת 2019, שיטת העבודה עם הספקים עברה לקונסיגנציה.
- בתחילת כל עונה ניתנים לספקים שיקים עבור הסחורה, אך אלו ניתנים כפיקדון ואינם נפדים אלא לאחר התחשבנות על פי המכירות בפועל.
- תוצאות הפעילות העסקית
- דוחות כספיים (באלפי ₪):
רווח והפסד | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 |
מכירות | 176 | 473 | 455 | 506 | 111 |
עלות המכירות | (91) | (312) | (379) | (176) | (93) |
רווח גולמי | 86 | 161 | 76 | 330 | 18 |
הוצאות מכירה הנהו"כ | (71) | (166) | (177) | (132) | |
רווח תפעולי | 15 | (5) | (101) | 198 | |
הוצאות מימון | (1) | (10) | (6) | (6) | |
הוצאות/הכנסות אחרות לתיאום | 6 | 12 | – | – | |
רווח לפני מס | 20 | (3) | (107) | 192 | |
רווח נקי | 20 | (3) | (107) | 192 | |
אחוז רווח גולמי | 49% | 34% | 17% | 65% | |
אחוז רווח תפעולי | 8% | -1% | -22% | 39% | |
אחוז רווח נקי | 11% | -1% | -23% | 38% | |
האם קיים דוח כספי סופי? | כן | כן | כן | לא |
הערות והסברים לדוחות:
- נתוני 20XX הינם אמצע XX ועד דצמבר שכן החנות נפתחה לקראת סוף השנה.
- ניתן לראות כי בשנת הפעילות הראשונה שלו הצליח העסק לסיים את השנה באופן מאוזן יחסית.
- עד שנת 2018 רכשו מלאי מהספקים ללא יכולת החזר במידה XX לא נמכר וכן לא נמכרו בגדי מעצבים בחנות.
- לנוכח תוצאות שנת 2018, בשנת 2019 שונה מגוון הבגדים בחנות ושיטת העבודה עם הספקים. שיטת העבודה עם הספקים השתנתה לקונסיגנציה. בחנות החלו למכור בגדי מעצבים של המעצבת XXX ואת מותג XXX. הכנסות העסק עלו בכ- 11% בשנה זו.
- נתוני הכנסות 201X מבוססות על דוח שאינו סופי. עלות המכר הינה בהתאם לדוח זה ובתוספת תיקון שהוסיף עליה רואה החשבון בכתב ידו ובחתימתו.
- נתוני הכנסות לשנת 2020 הינם ע"פ מידע שנמסר ע"י היזמים ע"פ ההתפלגות הבאה: ינואר – 50 א' ₪ , פברואר- 42 א' ₪ מרץ- 19 א' ₪.
- אובליגו נוכחי:
שם הבנק | XX | XXX | XXXX | XXX | XXX | סה"כ |
נכון לתאריך | XXX | XXX | XXX |
|
|
|
סניף – מספר חשבון | XXX | XXX | XXX |
|
|
|
מסגרת עו"ש / חח"ד | 65 | 50 | – |
| – | 115 |
ניצול מסגרת עו"ש / חח"ד | 63 | 47 | – |
| – | 110 |
מט"ח |
|
|
|
|
| – |
הלוואות |
|
|
|
| – | – |
ניכיונות |
|
|
|
|
| – |
כרטיסי אשראי | 20 | 11 | – |
| – | 31 |
סה"כ אשראי זמן קצר | 85 | 61 | – |
| – | 146 |
הלוואות ז"א | 62 | 87 | 41 | 49 | 28 | 267 |
ערבויות |
|
|
|
|
| – |
אחר |
|
|
|
|
| – |
סה"כ אשראי זמן ארוך | 62 | 87 | 41 |
| 28 | 267 |
סה"כ אובליגו | 147 | 148 | 41 |
| 28 | 413 |
פקדונות/חסכונות | – | 4 | 15 |
| – | 19 |
זיכוי מכרטיסי אשראי |
|
|
|
|
| – |
ניירות ערך |
|
|
|
|
| – |
יתרת זכות בעו"ש מט"ח |
|
|
|
|
| – |
שיקים מעותדים |
|
|
|
|
| – |
יתרת זכות בעו"ש מט"י |
|
|
|
|
| – |
סה"כ נכסים בנקאיים | – | 4 | 15 |
| – | 19 |
פירוט הלוואות:
הלוואות זמן ארוך | |||||||
שם הבנק | סוג אשראי | מועד התחלה | פירעון חודשי | יתרת הלוואות | מועד סיום | ריבית | מטרת ההלוואה |
XX | ז"א | XX | 1.5 | 61.0 | XX | 7.2% | השקעות |
XX | ז"א | XX | 0.1 | 5.0 | XX | 11.0% | הון חוזר-קורנה |
XX | ז"א | XX | 0.3 | 10.0 | XX | 11.0% | הון חוזר-קורנה |
XX | ז"א | XX | 0.3 | 8.7 | XX | 11.0% | הון חוזר-קורנה |
XXX | ז"א | XX | 0.1 | 4.4 | XX | 11.0% | הון חוזר-קורנה |
XXX | ז"א | XX | 1.7 | 41 | XXX | 6.8% | מלאי |
XXX | ז"א | XX | 2.8 | 87 | XX | 5.3% | מלאי-השקעות |
סה"כ |
|
| 7 | 267 |
|
|
|
- היזמים תומכים בעסק ככל שנדרש, ההלוואות שנלקחו בחודש האחרון בחוץ בנקאי נועדו לעמידה בתשלומים לספקים ובהוצאות הקשורות בחנות בתקופת הקורונה ולראיה, ההלוואות נלקחו בסמיכות גבוהה, בסכומים קטנים ובריבית גבוהה.
- הלוואות מסומנות- עבור הלוואות אלו מבוקש פירעון הלוואות בכדי לשפר יכולת החזר .
- ההלוואה המבוקשת ופירוט השימוש
- סכום ההלוואה המבוקשת 200,000 א ₪
- פירוט השימוש- סמן ופרט:
🗹 מימון פעילות שוטפת- הון חוזר:
- על אף ששיטת העבודה עם הספקים החל משנת 2019 הינה בקונסיגנציה. נדרש לתת להם שיקים לפיקדון כנגד הסחורה. בפועל אלו אינם נפדים ומוחזרים לאחר התחשבנות. לנוכח המשבר הודיעו הספקים כי יש לעבור לתשלום במזומן ועל כן יש צורך במימון של כ-100 אש"ח בנוסף ועל מנת לשפר את יכולת ההחזר מבוקש עוד כ-100 א' ₪ לטובת פירעון הלוואות קיימות. מדובר על הלוואות יקרות שנלקחו בחודש האחרון לפעילות השוטפת עם החזרה לשגרה והלוואות שנלקחה בשנת 2019 למימון מלאי.
- תחזית מכירות ורווחיות
2020 | 2021 | 2022 | |
מכירות בש"ח | 501 | 833 | 870 |
עלות המכירות | (283) | (291) | (305) |
רווח גולמי | 218 | 541 | 566 |
הוצאות מכירה הנהלה וכלליות | (131) | (132) | (132) |
רווח תפעולי | 87 | 409 | 433 |
הוצאות מימון | (29) | (30) | (25) |
רווח לפני מס | 58 | 379 | 408 |
הוצאות מיסוי | – | (44) | (51) |
רווח נקי | 58 | 335 | 357 |
אחוז רווח גולמי | 26% | 65% | 65% |
אחוז רווח תפעולי | 17% | 49% | 50% |
אחוז רווח נקי | 12% | 40% | 41% |
2020 | 2021 | 2022 | |
רווח נקי | 58 | 335 | 357 |
+ פחת | 13 | 13 | 13 |
– השקעה | |||
– גידול בהון החוזר |
|
| |
= יתרת תזרים (לפני מימון) | (248) | 348 | 370 |
– החזר הלוואות (כולל הלוואה מבוקשת) | (68) | (106) | (88) |
מהקרן לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים |
|
| |
= תזרים מזומנים חופשי | 2 | 242 | 282 |
= תזרים מזומנים מצטבר | 2 | 244 | 526 |
פירוט ההנחות לתחזיות:
- הכנסות: עד ליום XX/2020 הסתכמו בכ 111 א' ₪. נכון ליום זה החנות פתוחה אך קיימת ירידה בתנועת הלקוחות לחנות שנובעת ממצב המשק .
הנחנו הפסקת הכנסות עד X 2020. לאחר מכן הנחנו מחזור חודשי ממוצע בהיקף של 65 א' ₪. המחזור החודשי הממוצע לינואר- פברואר הסתכם בכ- 45 א' ₪ אך אלו החודשים החלשים יותר.
בשנת 2021 הנחנו מחזור חודשי בהיקף של 65 א' ₪ לתקופה של 3 ח', מחזור חודשי בהיקף של 70 א' ₪ לתקופה של חצי שנה ומחזור חודשי בהיקף של 72.5 א' ₪ לתקופה של 3 חודשים. הנחנו גידול הדרגתי עד לחזרה מלאה לשגרה והגדלת ההכנסות לאור הצעדים הננקטים ע"י היזמים.
יש לזכור כי מדובר בעסק בשנותיו הראשונות בהן נצפה לראות עלייה הדרגתית בהכנסות ובפרט לאור הגדלת המגוון והחלפת הסחורה בסחורה יוקרתית יותר.
- עלות המכר: לחודשים ינואר-פברואר 2020 חושבה העלות לפי עלות בפועל כפי שנמסרה ע"י היזמית.
לחודשים מרץ-יוני ע"פ תשלומי הספקים בפועל לנוכח החלטתם לפדיון השיקים לאלתר. לאחר מכן חישבנו את עלות המכר בשיעור 35% מההכנסות כפי נתוני 20XX.
הנימוק להחלטה זו הוא כי מאחר ושיטת רכישת הסחורה השתנתה, עלות המכר בדוחות 2016-2018 אינה רלוונטית.
נתוני XX בקשר עם המלאי XX ע"י רואה החשבון ועל כן מציגים תוצאות ריאליות.
הגידול ברווחיות סביר, שכן התשלום הינו בגין סחורה שנמכרת בלבד, בשל המעבר לעבודה בקונסיגנציה.
- הוצאות הנהלה וכלליות: הנחנו הוצאות כפי שנת 20XX וכפי שפורט בדוח החודשי למעט העובדה כי הנחנו שלא תהיינה הוצאות פרסום בחודשים בהם אין הכנסות.
הנחנו החזרת תקציב הפרסום רק בXXXX.
כמו כן סעיפים שונים ברשימה אוחדו כאשר הוצגו בדוח החודשי (עבור הוצאות בהיקף נמוך יחסית). להלן רשימת ההוצאות המקורית כפי שעולה מהדוח:
פירוט הנהלה וכלליות | שנתי (א' ₪) | חודשי (א' ₪) |
שכירות | 93 | 8 |
אחזקת העסק ותיקונים | 2 | 0 |
חשמל ומים | 2 | 0 |
מיסי עירייה | 5 | 0 |
משרדיות | 1 | 0 |
פרסום | 8 | 1 |
אגרות ורישיונות | 1 | 0 |
משפטיות ושכר מקצועי | 2 | 0 |
הנהח"ש וייעוץ | 4 | 0 |
טלפון | 1 | 0 |
דלק אחזקת רכב | 15 | 1 |
סה"כ | 132 | 11 |
- הוצאות מימון: בגין אשראי ז"ק וז"א קיימים בכלל החשבונות, עסקי ופרטי כאחד, למעט ההלוואות שמבוקש פירעונן. כמו כן הוספנו עלויות מימון בגין ההלוואה המבוקשת.
- הוצאות מס: כפי מיסוי יחידים להכנסה העולה על 120 א' ₪ בשנה בתוספת זיכוי שנתי בהיקף של 15.5 א' ₪ (ראה שומות המס)
- פחת: כפי תוצאות העבר
סיכום :
- את XX(הבעל) ואת XXX (בעלת העסק ) אני מלווה מתחילת השנה. התרשמתי כי מדובר ביזמים שמאמינים בעסק ועל כן השקיעו 500 א' ₪ מיום הקמתו.
- בשנתXXXX ננקטו מספר צעדים, לרבות שינוי שיטת העבודה עם הספקים, באופן שהגדיל את ההכנסות ושיפר משמעותית את הרווחיות הגולמית, ואפשר למעבר לרווח בשנה זו.
- שנת 2020 צפויה הייתה להיות בסימן גידול נוסף, עם מיצובה של החנות כמציעה סחורה יוקרתית יותר והעובדה כי הצליחה לבנות קהל לקוחות נאמן וקבוע המניב 60% מהכנסות החנות. באם לא היה מתפרץ המשבר להערכתנו ההכנסות היו עולות בשיעור משמעותי וכנראה היו צפויים להכפיל את מחזורי ההכנסות ביחס לשנה קודמת.
- לעסק מבנה הוצאות צר.
- בני הזוג עובדים עבדו בו יחד ללא משיכת שכר עבודה עבור XX אך כחלק "מהלמידה" והתמודדות של משבר הקורונה החליטו כי XXX יתחיל עבודה כשכיר על מנת לתמוך בהכנסות העסק. בימים אלו מצא X כשכיר וצפוי להתחיל להרוויח שכר של כ-6500 ₪ בחודש .
- הזוג מתגורר בXXX ועל כן אין להם הוצאות שוטפות בגין שכירות וניהול הבית.
- לXXX הכנסה מXXX וXXX ע"ס 3.5 א' ₪ בחודש.
איך בונים תוכנית עסקית לחנות בגדים?
חנות בגדים היא חנות המתמחה במכירת בגדים ואביזרים ללקוחות. יש מגוון חנויות בגדים החל מחנויות בוטיק קטנות ועד לחנויות גדולות. חנויות בגדים מסוימות יכולות להתמחות בסוג מסוים של ביגוד, כגון לבוש קלאסי, לבוש רשמי או לבוש אתלטי, בעוד שאחרות יכולות להציע מגוון יותר רחב של סגנונות לבוש.
ברגע שהעסק יתחיל לפעול, בעלי חנויות בגדים יצטרכו להתעדכן במגמות האופנה האחרונות, לנהל את המלאי וליצור תצוגות מושכות כדי למשוך לקוחות. ייתכן שהם גם יצטרכו לשכור עובדים שיעזרו בשירות לקוחות, במכירות ומשימות אחרות.
עסקים רבים של חנויות בגדים מוכרים גם את המוצרים שלהם באינטרנט דרך אתרי אינטרנט. זו יכולה להיות דרך מצוינת להגיע לקהל לקוחות גדול יותר ולהרחיב את העסק מעבר לאזור שלכם.
תוכנית עסקית לחנות בגדים
תקציר מנהלים: סעיף זה אמור לספק מידע כללי וקצר על העסק שלכם, כולל יעדים, שוק היעד, המוצרים והיתרון התחרותי.
תיאור החברה: סעיף זה אמור לספק מידע מפורט יותר על העסק שלכם, כולל המבנה המשפטי, המיקום ואנשי הצוות שלכם.
ניתוח שוק: סעיף זה צריך לתאר את שוק היעד שלכם ומידע על המתחרים שלכם ועל נקודות החוזק והחולשה שלהם.
מוצרים ושירותים: סעיף זה צריך לתאר את סגנון הבגדים והאביזרים שתמכרו.
שיווק ומכירות: סעיף זה צריך לתאר את אסטרטגיות השיווק והמכירות שלכם, כולל פרסום ופלטפורמות מכירה. בנוסף כדאי לכלול גם אסטרטגיית תמחור.
תפעול: סעיף זה צריך לתאר כיצד תנהלו את העסק שלכם, כולל ניהול מלאי, גיוס עובדים והכשרה, ועיצוב ופריסה של החנות.
תחזיות פיננסיות: סעיף זה אמור לספק תחזיות פיננסיות עבור העסק שלכם, כולל מכירות, הוצאות ושולי רווח. עליכם לכלול גם מידע על עלויות ההקמה ומקורות המימון שלכם.
דוגמא לתוכנית עסקית לחנות בגדים
תקציר מנהלים:
חנות הבגדים שלנו היא בוטיק אופנת נשים המציעה ביגוד ואקססוריז איכותיים וטרנדיים. המטרה שלנו היא לספק חווית קניה ייחודית הפונה לנשים שרוצות לבטא את האינדיבידואליות שלהן באמצעות אופנה. נשיג זאת על ידי הצעת מבחר מגוון של בגדים, שירות לקוחות מותאם אישית ואווירה מסבירת פנים.
תיאור חברה:
החנות תהיה בניהולה של [שם המנהל/ת]. החנות תמוקם ברובע קניות הומה בעיר [שם העיר], עם גישה נוחה לתחבורה ציבורית וחניה בשפע. ל[שם המנהל/ת] למעלה מ-10 שנות ניסיון בתעשיית האופנה.
ניתוח שוק:
שוק היעד שלנו יהיה נשים אופנתיות בכל הגילאים המעריכות איכות. אנו נפנה לנשים שרוצות להתבלט ולבטא את אישיותן באמצעות אופנה. תעשיית האופנה בישראל היא תחרותית ביותר, עם חנויות גדולות וחנויות בוטיק רבות. עם זאת, אנו מאמינים שעדיין יש מקום לבוטיק אופנה המציע חווית קניה אישית יותר.
מוצרים ושירותים:
החנות תציע מבחר שנקבע בקפידה של בגדים ואביזרים שהם גם אופנתיים וגם איכותיים. המוצרים שלנו יכללו שמלות, חולצות, מכנסיים, חצאיות, ז'קטים ואביזרים כגון תכשיטים, חגורות ותיקים. בנוסף, נציע סטיילינג וייעוץ כדי לעזור ללקוחות למצוא את התלבושת המושלמת להן.
שיווק ומכירות:
כדי להגיע לשוק היעד שלנו, נשתמש במגוון אסטרטגיות שיווק כמו פרסום במדיה חברתית, שותפויות עם משפיעניות רשת, שיווק בדוא"ל ועוד. כמו כן, נציע מבצעים והנחות מיוחדות כדי למשוך לקוחות לבקר בחנות שלנו. אסטרטגיית המכירות שלנו תתמקד במתן שירות לקוחות מעולה ויצירת סביבה מסבירת פנים המעודדת לקוחות לחזור.
פעולות:
נשכור צוות של עובדים מנוסים באופנה ויכולים לספק ייעוץ סטיילינג אישי ללקוחות. החנות תהיה בעלת עיצוב מודרני ומזמין המציג את מוצרינו ויוצר חווית קנייה נוחה.
תחזיות פיננסיות:
צפי רווח ועלויות משתנה מעסק לעסק.