רעיונות לעסקים – איך תחליטו איזה עסק כדאי לפתוח?

'כסף זה לא הכל בחיים' – כך אומר העולם. אבל למעשה, עם כל הכבוד למשפט החכם הזה, כסף הוא לא הכל, אבל הוא בהחלט הרבה.

 

נשבר לכם להיות שכירים?  רוצים לנהל עסק בעצמכם ולהיות אחראים למשכורת שלכם?  

יפה, אתם בכיוון הנכון.

בכיוון הנכון, זה שלב א'.

כעת אתם צריכים יד מכוונת שתעזור לכם להחליט מהי הדרך המדויקת (ולא רק כיוון בעלמא), בה תוכלו לייצר כסף והכנסה חודשית גבוהה בדרך המתאימה לאופי ולנתונים שלכם.

רצון טוב, ומטרה חזקה הם שני נתוני בסיס שאי אפשר בלעדיהם, אך חייבים להוסיף עליהם את הידע המקצועי על מנת לפתוח עסק בצורה רווחית ויעילה, ולא חלילה עסק שיסגר תוך תקופה קצרה מיום הקמתו (כמו מחצית מן העסקים שנפתחים בישראל מדי שנה:().

 

בפוסט הזה נדבר על רעיונות להקמת עסקים.

50% מהעסקים שנפתחים מדי שנה, לצערינו הרב נסגרים באותה שנה.

למה?  כדי להקים עסק ולנהל תזרים מזומנים מוצלח, צריך להיות מחוברים לעסק ולנהל אותו בצורה נכונה מכל בחינה שהיא.

נשמע מסובך מדי? לא ממש. בשביל זה אנחנו כאן. המפתח ללווי והקמת עסקים חווים אתכם את התהליך המרגש של הקמת עסק.

יחד נגשים מטרות ויעדים נשגבים, אה… יותר נכון עסקיים.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

רעיון לעסק על פי כישורים שיש לכל אדם

רעיון לעסק על פי כישורים שיש לכל אדם

לכל אדם יש נטייה לעסוק בנושאים מסוימים המתאימים לו על פי אופיו ורמת הידיעות שלו. מי שלמד באוניברסיטה או במכללה מקצוע מסוים, יכול לפתוח עסק בתחום זה לדוגמה עורך דין עצמאי, רואה חשבון, פתיחת עסק בתחום מחשוב, משרד מהנדס וכו'. הידע הרב שרכש כל אדם בלימודיו יאפשר לו את סלילת הדרך המקצועית, ההתחלה תהיה מינורית ולאט לאט הוא יוכל להרחיב את העסק שלו.

צעירים רבים אינם בעלי השכלה אקדמאית אך הם מוכשרים מאד וגם הם יכולים להקים עסק מוצלח ומשגשג. אם יש להם ידע טכני מופלג, הם יפתחו עסק בו יש צורך בידע זה כמו מכירת חלפים לרכבים, לאופנועים, עסק לתיקון מכשירי טלפונים חכמים, או לחילופין אם הם בעלי כושר תפעול מצוין, יוכלו לפתוח עסק בתחום הלוגיסטיקה, השינוע, התחבורה ועוד.

אחרים למדו תחום מסוים, אך קיימים תחומים אחרים שמעניינים אותם הרבה יותר והם יפנו לתחומים הללו כשהלימודים שלמדו יעזרו להם בראיה העסקית ברבדים מסוימים של העשייה. לכל אדם קיים חלום שאותו הוא רוצה להגשים על תחום עיסוק שחשב עליו כבר שנים רבות וגלגל בכל פעם מחדש את מחשבותיו לכוון זה. כשמגיעים לנקודה בחיים שבה צריך לקבל החלטות, זה הזמן לבדוק את הרעיונות הללו ולראות אם אפשר להגשים אותם.

רעיון לעסק על פי הזדמנות עסקית

במקרים רבים מתקבלות פניות מחברים או מבני משפחה הכוללות הצעה לפתיחת מיזם משותף, הצטרפות לעסק קיים או רכישת עסק עצמאי שבעליו החליט למכור אותו. כל הצעה כזו יש לבחון על כל רבדיה הן לבד, הן באמצעות הממליץ והן באמצעות יועץ עסקי או רואה חשבון שיבדוק את אמיתות המידע, את סיכויי ההצלחה ואת הסיכונים הכרוכים בעסק זה או אחר.

קיימים מקרים רבים שהכניסה לעסק מצריכה סכום השקעה כספי ראשוני. באמצעות הדוחות שיכין היועץ העסקי תתקבל החלטה אם ההשקעה היא כדאית, אם הסכום הנדרש אכן משקף את שוויו של העסק או שהדרישה היא מוגזמת.

בחשיבה משותפת עם היועץ תתקבל החלטה אם להעביר את סכום ההשקעה מתוך החסכונות האישיים או לחילופין לבקש הלוואה מהבנק או הלוואה בערבות מדינה כדי לקדם את הנושא העסקי.

סקירת תחומי פעילות כמו התחום הקמעונאי/התחום התעשייתי/ מתן שירות/ יזמות.

אין ספור אפשרויות עומדות בפני כל מי שמעוניין להיות עצמאי.

התחום הקמעונאי

במסחר יש שפע של אפשרויות, מהפעלת חנות קטנה בתחום המזון, הקוסמטיקה, הביגוד או חנות לאביזרים לטלפונים סלולריים הכוללת גם תחנת שירות לתיקונים. מי שיש לו חוש מסחרי מפותח ומסוגל לדעתו לרכוש סחורה איכותית במחירים טובים ולמכור אותה ברווח נאה, תחום המסחר מתאים לו מאד. התמדה, אורך רוח וקריאה נכונה של השוק המסחרי יוכלו לסלול את דרכו בתחום זה.

לצורך הקמת כל חנות, ללא קשר לתחום עיסוקה נדרשת תכנית עסקית ויש להביא בחשבון את עלויות ההקמה, רכישת סחורה, קופה רושמת, עלויות שכר דירה ודמי ניהול אם זה בקניון או שכר דירה עבור השכרת חנויות במרכזי העיר. מי שמכוון גבוה יפתח עסק מורכב כמו לדוגמה עסק המייבא פריטים שונים, מוכר אותם לחנויות ברחבי הארץ. הוא מפעיל לשם כך מחסנים לוגיסטיים, צי מכוניות או משאיות לשינוע הסחורות, משרד המטפל בכל ההיבט התפעולי, הנהלת חשבונות, אנשי שיווק ועוד. פתיחת עסק זו אחריות גדולה גם לגבי תפקודו באופן תקין ועל פי הוראות החוק.

התחום התעשייתי

אנשים רבים בעלי כישרון אמנותי מולד, מתאימים מאד לפתוח ליין של ייצור פריטים שונים כמו מוצרים מעוצבים מחומרים שונים, עץ, קרמיקה, זכוכית, טקסטיל, מזון ועוד. עבודת היצור מעניקה סיפוק אמתי כשרואים מוצר מוגמר, ייחודי ובעל נוכחות מרשימה. מי שעוסק בייצור צריך גם לשווק את מוצריו בדרכים שונות כך שהוא מתפתח לכמה ערוצים כדי למכור את התוצרת של המפעל.

פתיחת עסק מסוג זה מצריכה השכרת מקום כמו אולם או מפעל המתאים לכך, רכישת מכונות, כלי עבודה או כל צורך התואם את העסק הספציפי. גם כאן קיימות עלויות נלוות כמו שכר דירה ורכישת ציוד מיום פתיחת העסק כך שיש צורך בכספים לצורך המימון הראשוני של העסק ותקופת ההרצה עד שמתחילות גם להיכנס הכנסות מהמכירות שיגיעו בהמשך הדרך.

סטארט אפ

צעירים מוכשרים רבים, במיוחד אלו שהיו ביחידות צבאיות כמו 8200 פותחים עסקים שונים כדי להריץ רעיונות מתוחכמים באמצעות חברות סטארט אפ. ניהול חברת הזנק מצריך ידע ייחודי בגיוס משקיעים בהנעת התהליך תוך כדי השלמת המיזם וחשיפתו לגופים רלוונטיים בארץ ובעולם.

כל צעד כזה כרוך במחשבה רבה, בתכנון האסטרטגיה שתשרת באופן המיטבי את האינטרסים של הסטארט אפ וביישום של טקטיקות שונות. הקמת עסק מסוג זה מחייבת ייעוץ מקצועי ולווי צעד אחר צעד, מי שאין לו ידע בתחום ספציפי זה עלול להיכשל גם אם יש לו מוצר מצוין לדוגמה בתחום הסייבר ואבטחת מידע וזאת עקב הניהול הכושל.

עסקים בתחום השירות

אופציה נוספת היא ניצול הכישורים והידע הקיים כדי לתת בו שירות לאזרחים הזקוקים לו, לדוגמה בתחום המחשוב, מי שיודע להתקין מחשבים בבתים ובעסקים, לחבר שאותם לרשתות, לדאוג שיהיו גיבויים על הענן, לטפל בתוכנות וכו', יכול לתת שירות מקיף במחשוב הן לאנשים פרטיים והן לעסקים בשיטת הריטיינר החודשי. אדם מקצועי שיקבל תהודה וביקורות חיוביות יגדיל כך את חוג לקוחותיו ויכול לנהל עסק מצליח שיגדל עם השנים.

עורכי דין ורואי חשבון

בוגרי לימודים בתחומים הללו יכולים להצטרף למשרד קיים, לפתוח פרקטיקה עצמאית או להיות שכירים כמו לדוגמה, יועץ משפטי בחברת ביטוח, סמנכ"ל כספים בעסק בתחום התחבורה וכו' .

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

נותני שרות בתחום הנדל"ן

מהנדסים, שמאים, מודדים, אדריכלים בתחומים שונים, מצטרפים למשרד קיים או פותחים עסק עצמאי בתחום שאותו למדו כמה שנים. המטרה העיקרית בשנים הראשונות של העסק היא לשווק אותו ולמצוא לקוחות. עד ההגעה למצב זה, יש צורך בכספים שיממנו את הפעילויות הראשונות המינימליות של העסק עד שיימצאו הלקוחות ויהיו הכנסות ולו מינוריות בתחילת הדרך. כדי לחסוך בעלויות בתחילת הדרך אפשר לעבוד מהבית ועם הצמיחה לעבור למשרד או לשכור חלל עבודה במקומות כמו we work.

יזמות

אנשים מבריקים וחדי מחשבה, מתאימים מאד ליזום ולנהל עסק כמו לדוגמה יזמות בתחום הנדל"ן, תיווך, שיווק, בנייה של מגורים, מסחר או משרדים. מי שמכיר היטב נישה זו מלימודים או מעבודה קודמת כשכיר, יוכל לפתח עסק ייעודי בספקטרום הרחב מאד של שוק הנדל"ן ולהצליח בגדול. מי שמתמקצע בתחום זה וצובר ניסיון רב יכול לעלות מדרגה ולחפש קרקעות לרכישה, טיפול בהיתרי בניה, גיוס קבלן מבצע ועוד. עבודה הכרוכה בכספים רבים וכוללת גם סיכויים וגם סיכונים לא מבוטלים.

האם כדאי לי להשכיר מקום קרוב לספקים שלי?

זכיינות היא שיטה מצוינת להתחבר לעסק מצליח, לפעול על פי השיטה שמוכיחה את עצמה שהעסק פיתח לאורך שנים וכך לנהל עסק מרוויח. מילת המפתח היא בחירת סוג עסק שסניפיו הם אכן מניבים רווחים ולא סוג עסק שסניפיו נסגרים מסיבות שונות כמו עלויות גבוהות של הזכיין.

 

קיימים עסקים רבים בתחום הזכיינות שמצליחים כמו בתי קפה ומסעדות. מי שיש לו זיקה לתחום הקולינרי, יכול לחפש רכישת זיכיון לסניף קיים שהוא למסירה וממוקם בפריים לוקיישן או לסניף חדש. כל רכישת זיכיון כרוכה בעלויות מאד גבוהות, על פי המקובל בכל חברה מזכה. מעבר לכך גם בסניף חדש וגם כשרוכשים זיכיון בסניף קיים יש לשלם את מלוא עלויות ההקמה. מדובר בסכומים לא מבוטלים ולכן מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי מאנשים מובילים בתחום זה.

עיסוק בתחומים חדשניים

רשת האינטרנט וההצלחה הגדולה של הרשתות החברתיות יצרו הרבה מאד מקצועות חדשים העוסקים בקידום אתרים אורגני וממומן, בניית אתרי אינטרנט, המצאת תוכנות חדשות המפעילות "רובוט" המנהל את כל הקשור לפעילות בתוכנת האינסטגרם, משרדי פרסום העוסקים בכל הקשור לתוכן באתרים וברשתות החברתיות, בהעלאת פוסטים לפייסבוק, מטפלות בלידים ועושות כל שניתן כדי להניע את הגולש לפעולה.

תחום נוסף שאפשר לציין הוא חנויות מסחר אלקטרוני ברשת, שאינן מצריכות דבר מלבד עבודה מול המחשב, הרבה מאד מפעילי חנויות כמו שופיפי, סניפים של אמזון או איביי, המציעים פריטים שונים לקהל. חלקם מספקים את הסחורה ללקוחות ומקצתם מבצעים רק את פעולת התיווך (דרופשיפינג – ראה מאמר) וכך המשלוחים מגיעים לדוגמה מאמזון ישירות ללקוח הקצה. רבים מהעוסקים בתחום זה, מבצעים זאת מהבית, הם אינם זקוקים לציוד מיוחד כדי לפעול בהצלחה. המפתח הוא בחירת המוצרים שהם ייחודיים ונדרשים. פריטים המוצעים במחירים מצוינים ללקוח תסחוף אותם ותניע אותם לביצוע פעולת רכישה.

אופן בדיקת הנתונים טרם פתיחת כל עסק

קבלת החלטה על פתיחת עסק אינה עניין של מה בכך ויש לחשוב על כל צעד כדי לבצע את הצעדים הראשונים בחוכמה ובחשיבה לטווח הרחוק. ההתנהלות הרצויה היא עבודה עם יועץ עסקי שילווה את היזם מהרגע שבו הוא חושב לפתוח עסק בכל תחום. הוא זה שיבדוק מקצועית את ההיתכנות ואת סיכויי ההצלחה של כל עסק, יכוון את היזם מהן הפעולות שעליו לבצע כדי להגיע להצלחה הנכספת וזה לא קורה ביום אחד. הבסיס לפתיחת עסק חייב להיות מוצק ובעל סיכוי סביר מאד לשגשוג כלכלי.

כל עסק שנראה בעייתי בתחילת הדרך, עדיף לא להתקדם אתו כדי לא להפסיד את כל כספי ההשקעה ואף מעבר לכך. היועץ העסקי מרכז את כל הנתונים לתכנית עסקית ריאלית בכמה אופציות של תרחישים ועל פי התוצאות המתקבלות, הרבה יותר קל לקבל החלטות נכונות. חשוב לא להתפתות לעצות של אנשים שאולי רוצה את טובתם של היזמים כמו חברים או בני משפחה אך אין להם מספיק ידע מקצועי בתחום הכלכלי או בתחום שבו העסק יפעל.

ההשקעה הטובה והחשובה ביותר בתחילת הדרך היא ייעוץ מקצועי, רצוי של אדם העוסק או מכיר היטב את התחום המיועד ומודע לכל מה שקורה בו. לדוגמה, אם היזם ירצה לפתוח חנות אופנה בזכיינות, היועץ יראה לו נתונים לא מעודדים על כמות גדולה של חנויות זכיינים בענפים שונים של האופנה שנסגרו בשנים האחרונות, בשל חוסר רווחיות שנבעה מעלויות גבוהות של רכישת הזיכיון, עלויות ההקמה וההפעלה השוטפת. ההכנסות אינן גבוהות מספיק כדי ליצור רווחים כלכליים.

בכל מה שקשור לרכישת עסק קיים, יש לפקוח עיניים ואוזניים ולא לחתום על מסמכים לפני קבלת תשובות ענייניות ומוחלטות. כשמגיעים לשלב חוזים, שוכרים את שירותיו של עורך דין העוסק בתחום זה. הוא זה שעובר על החוזה ונמצא בקשר עם עורך הדין של הצד השני כדי להגיע להסכמות על נוסח החוזה. סעיפים בעייתיים ומהותיים שעלולים לעלות ליזם בכסף רב בעתיד, יש להסיר. אם הצד השני אינו מוכן להסירם, יש לשקול שוב את ההליכה המשותפת לפרויקט.

בחן את עצמך – האם אתה יודע איך לבדל את העסק שלך מהמתחרים?

בעולם העסקים התחרותי של היום, זה הופך להיות יותר ויותר מאתגר עבור עסקים לבדל את עצמם מהמתחרים שלהם. בידול עסק כרוך ביצירת יתרון תחרותי שמייחד אותו ממתחריו בעיני לקוחות היעד שלו. ניתן להשיג יתרון תחרותי זה באמצעות מגוון אסטרטגיות, כולל הצעת מוצרים או שירותים ייחודיים, שירות לקוחות יוצא דופן, שותפויות אסטרטגיות ומיתוג יעיל.

אם לא תדעו מה ערך המוסף שלכם ולא תדעו לבדל את עצמיכם אז יהיה מאוד קשה לבלוט מהמתחרים ולגרום ללקוחות להגיע אליכם ולכן זה אחד המרכיבים החשובים ביותר לעסק.

ריכזנו עבורכם שאלון עם 20 שאלות שבכל שאלה 3 תשובות אפשריות ורק תשובה אחת נכונה, בהצלחה !

להלן השאלון: