איך פותחים עסק למכירת סנדוויצ'ים?
דף הבית » איך פותחים עסק למכירת כריכים?
אוהבים להכין אוכל טעים? ממכירת כריכים משובחים אפשר להגיע להכנסה נחמדת. היא יכולה להתחיל כהכנסה נוספת ובהמשך עם התפתחות העסק, להפוך לעיקרית. תכל'ס, איך מקימים עסק ממכירת כריכים?
אילו כריכים ניתן למכור?
תוכלו למכור כריכים שונים במילויים שונים כמו:
- שילוב של סלט טונה
- סלט ביצים עם ירקות.
- סלט טונה עם מלפפון חמוץ.
- סלמון מעושן עם ירקות.
- פרוסות ביצים עם גבינה ומלפפון.
- חביתה עם מיונז וירקות.
אין גבול וסוף ליצירתיות שלכם. רק חשוב מאוד שתקפידו לרשום מבחוץ בצורה ברורה את סוג הכריך ומה הוא מכיל. שלא יהיו תקלות בעניין.
מי קהל היעד של עסק למכירת סנדוויצ'ים?
- חנויות מזון וקיוסקים
קודם כל, אתם צריכים לשווק את עצמכם לחנויות מזון מוכרות. הציגו את עצמכם כמכינים סנדויצים מושקעים לפי הזמנה מראש. להם תוכלו לספק בסיטונאות כמויות גדולות עם הוזלה משמעותית.
- אנשים פרטיים
אם תפתחו בעצמם מקום, תוכלו למכור לאנשים פרטיים סנדוויצים לפי הזמנה. כמובן שאתם יכולים להרחיב את הרעיון לפתיחת מעדנייה של מגוון ירקות ותוספות וכל אחד יבחר את התוכן המתאים לו באופן אישי. שימו לב לארוז את הכריכים בצורה אסתטית ומגרה. פתיחת חנות כזו לא תמיד תהיה כדאית כלכלית.
- מקומות עבודה
ישנם מקומות עבודה האוהבים לפנק את העובדים בארוחה באופן יומיומי או מידי פעם. תוכלו אתם לעזור להם בכך ולשווק להם כריכים מעשי ידיכם.
מהי העלות של פתיחת עסק למכירת כריכים?
פתיחת עסק של מכירת כריכים דורשת ממכם מקום מורשה להכנת אוכל לשיווק – לצורך כך יש צורך ברישיון עסק. כדאי שתלכו על בטוח ולכן תשקיעו בשיווק, עבודה ואימון מול ספקי ירקות, לחמניות וכדומה. רישיונות מתאימים (בדקו אופציה של השכרת מטבח קיים ומאושר לשעות הבוקר בלבד). בסך הכל מדובר בהשקעה לא גבוהה במיוחד. חשוב מאוד לפנות ליועץ עסקי מומחה שיבדוק את כדאיות הקמת העסק בהתאם לנתונים שלכם.
מחפשים גוף מקצועי שיעזור כלם לפתוח עסק בצורה מחושבת ואחראית? הגעתם למקום הנכון! בשביל צוות המומחים של המפתח לליווי והקמת עסקים כאן. תנו למומחים להוביל אתכם להצלחה.
תוכנית עסקית לבקשת מימון לעסק למכירת סנדוויצ'ים
מסלול: הקמה/ הון חוזר/ השקעות
סכום מבוקש: 250 א' ₪
תיאור העסק
-
- פרטי העסק
שם החברה |
מספר ח.פ. |
תיק מע"מ |
תאריך הקמה |
תאריך תחילת הפעילות |
XXX |
XXX |
XXX |
XX |
XXX |
כתובת |
עיר |
טלפון |
פקס |
דואל (Email) |
XX |
XXX |
XXX |
– |
XXX |
שם מנהל/ת העסק |
מספר מועסקים |
כתובת למשלוח דואר (במידה ושונה מכתובת העסק לעיל) |
||
כתובת |
עיר |
מיקוד |
||
XX |
– |
- תחום עיסוק
תחום עיסוק עיקרי |
|
סיווג העסק |
מזון |
תיאור הפעילות העסקית |
דוכן מזון קל וסנדוויצ'ים |
מוצרים עיקריים |
פיתה, בגט |
- תיאור העסק
הפעילות העסקית כיום מבוססת על הפעלת דוכן אוכל שבו נמכרים סנדוויצ'ים.
הדוכן נמצא בXXX, הדוכן ממוקם בתוך חנות XXX בשטח של כ- 8 מ"ר דמי שכירות החודשיים הינם 3,500 ₪ . הדוכן הוקם בסוף שנת 2020 ובעבור הקמתו השקיע בעל העסק כ- 50 א' ₪.
XXXXX הינו מקום בעל תנועה ערה מאוד של לקוחות פוטנציאלים.
לקוחות העסק הינם לקוחות מזדמנים בחנות XX ולקוחות מזדמנים באיזור.
בדוכן נמכרים מספר סוגי סנדויצ'ים כגון פיתה שניצל , קבב ,פרגית במחיר של 26 ₪ או בגט במחיר של 33 ₪ . שיעור רווח הגולמי הינו כ- 50%
בקשת האשראי הנדונה הינה לצורך הקמת עסק נוסף בתחום המזון בXXX. הפעילות העסקית החדשה תתרכז באוכל מבושל לשבתות, אזכרות, שבת חתן וכן פתיחת שוק אוכל מבושל בסופי שבוע. בעבור הקמת העסק מבוקשת הלוואה על סך 250 א' ₪ כפי שמתואר בהמשך.
- צורת התאגדות
צורת התאגדות |
עוסק מורשה |
- מחזור הכנסות (באלפי ₪):
2018 |
2019 |
2020 |
– |
– |
32 |
- פרטי בעלות
- פרטים כלליים:
פרטי בעלים |
1 |
שם ומשפחה |
XX |
% בעלות |
100% |
מס' ת.ז. |
XX |
תאריך לידה |
XXX |
תאריך עליה |
X |
שם בן/ בת הזוג |
XX |
ת.ז. בן/ בת הזוג |
XXX |
עיסוק בן/ בת הזוג |
|
כתובת מגורים |
XXX |
האם הדירה בבעלות היזם |
לא |
גובה משכנתא בגין הדירה |
– |
דואל (Email) |
XXXXXX |
טלפון |
– |
טלפון נייד |
XXXX |
מקצוע |
XXX |
כישורים מקצועיים נוספים |
– |
עסקים נוספים וחברות קשורות |
– |
הכנסות נוספות |
- קורות חיים
XXX, בעל העסק, יליד XXXעסק בעבר בתחום הXX ולאחר מכן היה שכיר בXXX. בסוף שנת 2020 החליט לפתוח עסק בתחום המזון.
- עובדים- בעסק לא מועסקים עובדים מלבד בעל העסק.
- לקוחות- לקוחות פרטיים ומזדמנים בXXX .
- ספקים
ספקים מרכזיים |
ספק 1 |
ספק 2 |
שם הספק |
XX |
XXX |
תחום אספקה |
מוצרי מזון |
בשר |
היקף קניות ממוצע חודשי |
5 א' ₪ |
5 א' ₪ |
תנאי אשראי* |
שוטף |
שוטף |
- תיאור השוק והתחרות
- השוק הרלונטי
ענף המזון הציג שיעורי צמיחה יוצאי דופן על רקע השלכות משבר הקורונה על המשק הישראלי, כשהצמיחה של מכירות מוצרי הצריכה בישראל עמדה במהלך שנת 2020 על כ-9% לפי נתוני XX. בעוד מכירות שוק המזון צמחו בכ־9% בממוצע, רשמו מכירות החנויות הזהות של רמי לוי ויוחננוף הציבוריות צמיחה של 5.1% ו־4.1% בהתאמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה . הצמיחה החדה במכירות איפשרה לחברות המזון ולרשתות השיווק לשפר את הרווחיות, מה שעשוי לסייע במניעת התייקרויות במהלך השנה הקרובה. עם זאת, העלייה בהוצאות ההובלה, בין היתר של חומרי גלם, עלולה להוביל לעליות מחיר נקודתיות.
- תוצאות הפעילות העסקית
- דוחות כספיים (באלפי ₪):
רווח והפסד |
2020 |
1-8/2021* |
הכנסות |
34 |
142 |
עלות המכר |
(47) |
(91) |
רווח גולמי |
(12) |
51 |
שיעור רווח גולמי |
-36% |
36% |
הוצאות הנהלה וכלליות |
(24) |
(18) |
רווח תפעולי |
(37) |
33 |
שיעור רווח תפעולי |
-107% |
23% |
הכנסות / הוצאות מימון נטו |
|
|
הכנסות / הוצאות אחרות נטו |
|
|
רווח לפני מס |
(37) |
33 |
הכנסות / הוצאות מס |
– |
– |
רווח / הפסד נקי |
(37) |
33 |
שיעור רווח נקי |
-107% |
23% |
פחת |
|
|
EBITDA |
(37) |
33 |
מע"מ |
|
|
- הערות והסברים לדוחות:
- העסק הוקם בחודש X 2020, הנתונים לשנת 2020 מייצגיםXXX.
- ההפסד לכאורה בשנת 2020 נובע מרכישות סחורה ומלאי.
- בשנת 2021 העסק מראה רווחיות.
- אובליגו נוכחי:
שם הבנק |
XXX |
נכון לתאריך |
XX |
סניף – מספר חשבון |
XX |
מסגרת עו"ש / חח"ד |
35 |
ניצול מסגרת עו"ש / חח"ד |
36 |
מט"ח |
|
הלוואות |
|
ניכיונות |
|
כרטיסי אשראי |
|
סה"כ אשראי זמן קצר |
36 |
הלוואות ז"א |
8 |
ערבויות |
|
אחר |
|
סה"כ אשראי זמן ארוך |
8 |
סה"כ אובליגו |
44 |
פקדונות/חסכונות |
|
זיכוי מכרטיסי אשראי |
|
ניירות ערך |
|
יתרת זכות בעו"ש מט"ח |
|
שיקים מעותדים |
|
יתרת זכות בעו"ש מט"י |
|
סה"כ נכסים בנקאיים |
– |
- ההלוואה המבוקשת ופירוט השימוש
-
- סכום ההלוואה המבוקשת 250 א' ₪.
- פירוט השימוש- סמן ופרט:
🗹 השקעה בעסק בחדש-
- ציוד- 130 א' ₪ – תנורים -25 א' ₪ מקרר- 10 א' ₪ , מנדף -75 א' ₪ , ריהוט- 10א' ₪ ציוד לבישול – 10 א' ₪
- סחורה ומלאי ראשוני- 60 א' ₪
- פרסום- 15 א' ₪
- משכורות- 45 א' ₪ – מימון שכר עובדים ל-3 חודשים ראשונים עבור 2 עובדים בשכר חודשי של 8 א' ₪
- תקציב השקעות
סכום ההשקעה |
סעיף השקעה |
60 |
מלאי |
130 |
השקעות בציוד |
45 |
שכר עובדים |
15 |
פרסום |
250 |
סה"כ |
- מקורות כספיים לביצוע התכנית
סכום |
מקור כספי |
10 |
הון עצמי |
250 |
האשראי המבוקש |
260 |
סה"כ |
- תחזית מכירות ורווחיות
תחזית |
2022 |
2023 |
2024 |
הכנסות |
690 |
750 |
788 |
גידול בהכנסות |
49% |
9% |
5% |
עלות המכר |
(414) |
(450) |
(473) |
רווח גולמי |
276 |
300 |
315 |
שיעור רווח גולמי |
40% |
40% |
40% |
הוצאות הנהלה וכלליות |
(117) |
(129) |
(129) |
רווח תפעולי |
159 |
171 |
186 |
שיעור רווח תפעולי |
23% |
23% |
24% |
הכנסות / הוצאות מימון |
(19) |
(29) |
(25) |
רווח לפני מס |
140 |
142 |
161 |
הכנסות / הוצאות מס |
– |
– |
– |
רווח נקי |
140 |
142 |
161 |
שיעור רווח נקי |
20% |
19% |
20% |
|
2022 |
2023 |
2024 |
רווח נקי |
140 |
142 |
161 |
פחת |
5 |
5 |
5 |
השקעה |
250 |
|
|
תקנון שכר בעלים |
– |
– |
– |
גידול בהון החוזר |
(250) |
|
|
יתרת תזרים |
145 |
147 |
166 |
החזר הלוואות קיימות |
(32) |
(35) |
(33) |
תזרים מזומנים לפני הלוואה מבוקשת |
112 |
112 |
133 |
החזר הלוואה מבוקשת |
(4) |
(45) |
(48) |
הלוואת הקרן כולל השקעת הון עצמי |
250 |
|
|
תזרים מזומנים סופי |
359 |
67 |
85 |
תזרים מזומנים מצטבר |
359 |
426 |
511 |
- פירוט ההנחות לתחזיות:
- הכנסות: תחזית ההכנסות לשנת 2021 מבוססת על הכנסות העסק הקיים (כ- 270 א' ₪ בשנה) ובתוספת הכנסות מהעסק החדש- במהלך 6 החודשים הראושנים בקצב של 30 א' ₪ בחודש ולאחר 6 חודשים בקצב של 40 א' ₪ בחודש. תחזית לשנת 2022 מבוססת על הכנסות העסק הקיים ובתוספת הכנסה חודשית של 40 א' ₪ מהעסק החדש לכל אורך התקופה. תחזית ההכנסות לשנת 2023 כוללת גידול של 5% בלבד.
- עלות המכר: שיעור עלות המכר החזוי הינו 60% כמקובל בענף.
- הוצאות הנהלה וכלליות: מבוסס בעיקר על הוצאות שכר עובדים ושכירות
- הוצאות מימון: ההוצאות כוללות את ההוצאה הנלוות להלוואה המבוקשת.
- נקודת האיזון: עומדת עלה הכנסה שנתית של כ- 290 א' ₪
- סיכום והמלצות:
בקשת האשראי הינה לטובת הקמת עסק חדש בתחום המזון. לבעל העסק קיים ניסיון קודם עם ניהול עסק שמצליח. סכום ההלוואה הינו מידתי להקמת העסק.
- הצהרות
הנני מצהיר כי הנתונים שנמסרו בשאלון זה הינם המדויקים ביותר שבאפשרותי למסור, וכי ידוע לי כי הסתרה מהותית של מידע עלולה להביא לפסילת בקשתי לאלתר.
שם הבעלים |
חתימה |
תאריך |
||
איך בונים תוכנית עסקית למכירת סנדוויצ'ים?
עסק למכירת סנדוויצ'ים פועל בדרך כלל בענף שירותי המזון ומציע ללקוחות סוגים שונים של כריכים למכירה. ניתן למצוא עסקים אלה במגוון מיקומים, כגון דוכנים, משאיות מזון, קיוסקים במרכזי קניות ובתוך בתי קפה ועוד. התפריט כולל בדרך כלל מבחר של לחמים, בשרים, גבינות, ירקות, רטבים וממרחים. העסק עשוי גם להציע פריטי מזון ושתיה נוספים, כגון סלטים, צ'יפס ומשקאות. הצלחה בעסק זה מסתמכת לרוב על גורמים כמו איכות ומגוון הכריכים, שירות לקוחות, תמחור ומיקום.
תוכנית עסקית למכירת סנדוויצ'ים
תקציר מנהלים: סקירה קצרה של העסק, כולל הייעוד שלו, שוק היעד, ערך מוסף ותחזיות פיננסיות.
תיאור החברה: תיאור מפורט יותר של העסק, לרבות המבנה המשפטי, מיקומו, המוצרים, הציוד והבעלים.
ניתוח שוק: ניתוח של שוק היעד, כולל נתונים דמוגרפיים, ניתוח מתחרים, חוזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים על העסק.
מוצרים ושירותים: תיאור סוגי הכריכים, לרבות סוגי לחם, בשרים/גבינות, ירקות, רטבים וממרחים. סעיף זה אמור לפרט גם את כל פריטי מזון ושתיה נוספים המוצעים.
אסטרטגיית שיווק ומכירות: תיאור כיצד העסק מתכנן לקדם ולמכור את מוצריו. זה יכול לכלול אסטרטגיות כגון שיווק במדיה חברתית, פרסום מקומי ועוד.
ניהול וארגון: תיאור מבנה הניהול של העסק, לרבות אנשי צוות, אחריות וכישורים.
פיננסיים: ניתוח פיננסי מפורט, כולל דוחות רווח חזויים, מאזנים ודוחות תזרים מזומנים. סעיף זה צריך לכלול גם עלויות הפעלה, אסטרטגיית תמחור ודרישות מימון.
נספחים: כל מידע או תיעוד נוסף התומך בתוכנית העסקית, כגון קורות חיים, חומרים שיווקיים ומסמכים משפטיים.
דוגמא לתוכנית עסקית למכירת סנדוויצ'ים
תקציר מנהלים
עסק הסנדוויצ'ים שלנו תציע מגוון סנדוויצ'ים טעימים ובריאים ללקוחות באזור המרכז. המשימה שלנו היא לספק סנדוויצ'ים באיכות גבוהה וטריה ובמחיר סביר, הנותנים מענה למגוון צרכים והעדפות תזונתיות. עם מיקום מעולה, תפריט ייחודי ושירות לקוחות מעולה, אנו צופים צמיחה מתמדת ורווחיות בשנים הבאות.
תיאור חברה
העסק ימוקם ברובע קניות הומה במרכז העיר עם תנועה רבה. נשקיע בציוד מטבח מודרני ואיכותי כדי להבטיח הכנה יעילה של סנדוויצ'ים.
ניתוח שוק
שוק היעד שלנו כולל עובדי משרד, תיירים ואנשים בריאים המחפשים ארוחה מהירה ומזינה. אנו נבדיל את עצמנו מהמתחרים על ידי הצעת מגוון אפשרויות צמחוניות, טבעוניות וללא גלוטן, כמו גם כריכים ייחודיים שאין בחנויות אחרות דומות. היתרונות שלנו כוללים מיקום נוח, הצעות תפריט ייחודיות ומחויבות לחומרי גלם איכותיים. בנוסף אנו מציעים שירותי קייטרינג.
מוצרים ושירותים
התפריט שלנו יכלול מגוון אפשרויות סנדוויצ'ים, לרבות כריכים קלאסיים, יחודיים ומגוון אפשרויות צמחוניות וטבעוניות. כל הסנדוויצ'ים ייעשו עם חומרי גלם איכותיים ויוגשו על לחם\בגט\לחמניה טריים. בנוסף לכריכים, נציע סלטים, מרקים ומגוון משקאות כמו קפה, תה, ומיצים.
אסטרטגיית שיווק ומכירות
כדי לקדם את העסק שלנו, נתמקד בשיווק ברשתות חברתיות, פרסום מקומי ומבצעים בחנויות. כמו כן, נציע הנחות ללקוחות חוזרים. המבצעים בחנות יכללו מבצעים בימים מסוימים בשבוע, דוגמיות חינם ללקוחות חדשים ואירועים בהשתתפות מוזיקאים ואמנים מקומיים.
ניהול וארגון
(שם הבעלים) תהיה הבעלים והמנהלת של העסק, אחראית על התפעול השוטף ומפקחת על צוות של שלושה עד חמישה עובדים. לבעלים ניסיון של שנים בתעשיית שירותי המזון, היא תיעזר בשף ראשי ומנהל, לשניהם ניסיון רב בתעשייה.
פיננסיים
צפי רווח ועלויות משתנה מעסק לעסק.
נספחים
הנספחים יכללו קורות חיים של אנשי צוות, תפריטים לדוגמה ודוחות כספיים. אנו נכלול גם עותקים של רישיון העסק שלנו, הסכם החכירה וכל מסמך משפטי רלוונטי.