המדריך המלא לפתיחת עסק להצבת מכונות אוטומטיות לממכר מזון
דף הבית » המדריך המלא לפתיחת עסק להצבת מכונות אוטומטיות לממכר מזון
בשוק המכונות האוטומטיות בישראל מחזור הכספים עומד על מעל – 600 מיליון שקל בשנה, בארץ מפוזרות כ- 10,000 מכונות אוטומטיות. השוק ברובו נשלט על ידי כמה חברות מובילות המחזיקות אחוזים ניכרים מהמכונות האוטומטיות לממכר מזון בישראל. במקביל לחברות המובילות ישנם עסקים קטנים בעלי אחוזים נמוכים מנתח השוק. המכירות מושפעות מכמות ומגוון המוצרים וכן ממיקום המכונות בשטח.
התחרות בשוק אינה מתבססת רק בין חברות להצבת מכונות אוטומטיות אלא גם מול חברות מזון שונות המייצרות מקררים למכירת מזון בצורה אוטומטית. כאן תמצאו את כל המידע הרלוונטי שיעזור לכם לתכנן בצורה שקולה ונכונה את תהליך הקמת עסק להצבת מכונות אוטומטיות.
מי קהל היעד?
- קניונים – למרות שבקניונים קיימות מסעדות וחנויות למכירת מזון מהיר, חלק מהאנשים מעדיף לרכוש מזון קליל וזול בצורה הכי מהירה וזמינה שיש, דרך לחיצת כפתור במכונה אוטומטית.
- רבי קומות – בניינים בהם עוברים מספר רב של אנשים, הסיכוי שמוצרים ימכרו דרך מכונות אוטומטיות הוא גבוה מאוד. בניינים רבי קומות הם מקום אידיאלי להצבת מכונות אוטומטיות.
- מקומות אסטרטגיים – בסמוך לתחנות מרכזיות, בבתי חולים או מקומות מרכזיים במקומות שונים.
- בנייני מגורים – בנייני מגורים בהם גרים דיירים רבים, גם יכולים להוות מקום טוב להצבת מכונה אוטומטית.
- מכללות – מכללות ומקומות בהם שוהים צעירים במשך שעות ארוכות, יכולות להניב מכירות רבות מכל מכונה אוטומטית.
מהם השלבים לפתיחת עסק להצבת מכונות אוטומטיות למכירת מזון?
- פתיחת תיק עוסק – על מנת להתחיל לתכנן את מקור המימון לצורך הקמת העסק, יש צורך דבר ראשון לפתוח עסק רשמי על ידי הרשמה כעסק בגופים הרלוונטים: מע"מ וביטוח הלאומי (התחילו כעוסק פטור).
- בדיקת היתכנות ויכולת פיננסית – לא כל עסק מתאים לכל אחד. על מנת לוודא שיש לכם יכולת כלכלית להשקיע בהקמת עסק להצבת מכונות אוטומטיות, עליכם לערוך בדיקת היתכנות כלכלית בהתאם ליכולות הפיננסיות שלכם. את הבדיקה הזו עורכים תוך כדי בניית תוכנית עסקית מפורטת שתשמש אתכם להגשת בקשה להלוואה וגם לאורך כל המשך תהליך הקמת העסק. בניית תוכנית עסקית נכונה, תבהיר לכם במפורט מהי תמונת המצב בישראל ומה הסיכויים שלכם להצליח.
- השכרת מקום – כדי לתחזק בצורה שוטפת עסק של מכונות אוטומטיות, עליכם לשכור מחסן לצורך אחסון המזון. את תשלום השכירות תמורת הצבת המכונות, תשלמו בדרך כלל בצורה של עמלה. כלומר, לא תשלמו שכירות על מיקום המכונה אלא תפרישו מהרווחים שקיבלתם עבור כל מוצר ומוצר.
- רכישת ציוד – מכונה אוטומטית עולה לא מעט. תוכלו להתחיל בעסק קטן ולרכוש מספר מכונות בודדות ובהמשך להגביר את כמות המכונות בהתאם להכנסות ולרווחי העסק. שקלו אפשרות לעבוד מול ספק לשיווק סנדוויצ'ים וכדומה.
- ביטוחים – השקעתכם עומדת במקומות פתוחים ומועדים לפורענות. כדי להגן על הרכוש שלכם, חובה לרכוש פוליסות ביטוח ייעודיות למכונות.
- מיתוג ופרסום – החברות הגדולות משקיעות 40% ממחזור ההכנסות שלהם במיתוג ופרסום העסק שלהם. אתם לא צריכים להרחיק לכת, אך קחו בחשבון שמדובר בהוצאה משמעותית ונצרכת. לצורך כך פנו לסוכנות הפרסום המפתח דיגיטל המובילה בתחומה.
שורה תחתונה, כדי להקים עסק של מכירת מכונות אוטומטיות, תצטרכו להשקיע ברכישת המכונות, רכישת מלאי למכונות (מזון), התנהלות מול ספקים, מיתוג, שינוע המכונות והמזון באופן שוטף למכונות. כגיוס כוח אדם וכדומה. לסכום המדויק תגיעו לאחר שקלול מדויק עם יועץ עסקי מומחה להקמת עסקים.
לפני שאתם מקימים עסק למכירת מזון דרך מכונות אוטומטיות, חשוב שתפנו ליועץ עסקי מומחה להקמת עסקים. באמצעות ייעוץ עסקי מקצועי, תבינו את תמונת המצב הכלכלית שלכם ביחס לדרישות העסקיות. כך כל הצעדים ייעשו מתוך שיקול דעת נכון שיביא אתכם למקום רווחי.
מוזמנים להכיר את המומחים של המפתח ללווי והקמת עסקים שיתנו לכם יד ויתכננו יחד אתכם את העתיד העסקי שלכם.
דברו איתנו.
תוכנית עסקית לדוגמא של עסק להצבת מכונות אוטומטיות למכירת מזון
-
פרטים אישיים
XXXXXXXX
שם העסק מס' ח.פ/ע.מ ת.ז. תאריך הקמת העסק
xxxx
xxxxx
xxxxx
xxxxx
תחום עיסוק
תחום עיסוק עיקרי
מסחר / שירותים
סיווג העסק
תיאור הפעילות העסקית הצבת מכונות אוטומטיות ברבי קומות ומרכזי מגורים
מוצרים עיקריים
פעילות נוספת
צורת התאגדות:
חברה בע"מ
צורת התאגדות:
פרטי בעלות:
1
פרטי הבעלים
XXXX
שם ומשפחה
100%
בעלות
XXXX
מס' ת.ז.
XXXX
לידה תאריך
XX
תאריך עליה –
XX
מצב משפחתי
XX
שם בת/ בן הזוג
ת.ז. בת/ בן ה זוג
עיסוק בת/ בן הזוג –
כתובת
כן
האם הדירה בבעלות היזם
XXX
גובה משכנתא בגין הדירה ללא משכנתא –
תשלום חודשי בגין הדירה –
x
)Email( דואל
טלפון –
XXX
נייד
השכלה/הכשרה מקצועית
עסקים נוספים וחברות קשורות
יש למלא במידה ובעלי המניות בעסק הינם תאגידים:
3
2
1
שם התאגיד בעל העניין
שם פרטי ומשפחה של בעלי התאגיד
פרט לגבי חברות קשורות )חברות אם, בנות ואחיות(- ניתן להוסיף שדות ככל הנדרש.
שם החברה ח"פ הקשר בין החברה הקשורה לעסק
אם/ בת/ אחות
אם/ בת/ אחות
אבני דרך עיקריים בהיסטוריה של העסק:
2021/01 – פנייה לחברת הייעוץ לביצוע בדיקת התכנות ראשונית לפתיחת עסק בתחום: הצבת מכונות אוטומטיות לממכר מוצרים בשטח בניינים רבי קומות ומתחמי מגורים. 2021/01 -הפעלת חברת ——
2021/01 נפתח חשבון בבנק ———בסניף שבו מתנהל החשבון הפרטי של –/
2021/02 -הגשה לבקשות מימון, ערבות המדינה, עוגן.2021/02 -רכישת 3 מכונות ראשונות – תשלום מהון עצמי.
תיאור השוק והתחרות
המוצר/שרות:
חברת X מציבה מכונות אוטומטיות למכירת מוצרי מזון ומכולת בבניינים רבי קומות ומתחמי מגורים. המכונות מתוחזקות על בסיס שוטף על ידי החברה וצפויות להימצאות במקומות בהם ישנם עוברי אורח רבים כך שמוצרים תמיד יהיו טריים עקב התחלופה הגבוהה. מכונות מזון אוטומטיות נפוצות בארץ בעיקר לרכישת חטיפים ושתייה קלה, זאת מאחר והן דורשות מספר שקלים בודדים לרכישת חטיף או כריך. כמו כן, ישנן מכונות רבות אשר מאפשרות שילוב של מוצרים.
הלקוח:
משפחות ודיירים- שגרים ברבי קומות. תנאי תשלום, מזומן, כרטיסי אשראי.
המודל העסקי:
החברה תספק מוצרי יסוד באמצעות קו מכונות אוטומוטיות שיוצבו בבנינים רבי קומות. הערך כלפי הלקוח: " בוא נחסוך לך את הזמן של ההגעה לחנות" או שכונות חדשות שאין להם לאיפה לפנות. המכונה מאפשרת בחירה מתוך רשימת מוצרים ואין צורך בבחירת מוצר בודד ללא כמות מקסימלית.
תמחור:
בכדי לשערך עלויות תמחור ללקוח, נבחרו 10 מוצרים מובילים שניתן להציב במכונות האוטומטיו ת:
רוווח גולמי חודשי
מכירות חודשיות
עלות חודשית
כמות צריכה חודשית צפויהלבניין
שיעור רווח גולמי
רווח גולמי
מחיר מכירה
מחיר קנייה
270
520
250
100
0.52
2.7
5.2
2.5
פחיות
1
90
246
156
30
0.37
3
8.2
5.2
שמן
2
125
345
220
50
0.36
2.5
6.9
4.4
חמה מנה
3
40
110
70
10
0.36
4
11
7
היינץ קטשופ
4
75
125
50
50
0.60
1.5
2.5
1
עגבניות רסק
5
85
225
140
50
0.38
1.7
4.5
2.8
ביסלי
6
52.5
210
157.5
15
0.25
3.5
14
10.5
צבר חומוס
7
25
50
25
1
0.50
25
50
25
חיתולים
8
70
100
30
10
0.70
7
10
3
שימורים
9
285
570
285
19
0.50
15
30
15
מגבונים
10
27
93
66
15
0.29
1.8
6.2
4.4
פסטה
0.56
1144.5
2594
1449.5
350
0.5
67.7
148.5
80.8
כ"סה
0.4
שיעור רווח גולמי = %44
מיצוב ומיתוג:
החברה נעזרת בשירותיה של חברת —- לביצוע עבודת המיתוג.
החברה עובדת על תוכנית מיתוג לחברה.פרסום:
הפרסום יתבצע ע"י העסקת סוכנים מול הוועדים- עם פרוטוקל מוסכם והקמת אתר ייעודי.
מכירה ומסירה:
מכירת שתייה ומזון באותה מכונה ובחשבון אחד. שילוב זה מסייע לצרכן – מספר לחיצות ויש ברשותו את המוצר המבוקש. בנוסף, נוספה לאחרונה טכנולוגיה חדשה המאפשרת תשלום באמצעות ביט, כרטיסי אשראי, או כסף מזומן. אפשרויות רבות אלו מקלות על הצרכן. קביעת המיקום- על פי החלטת וועד הבניין, לרוב בכניסה למחסנים או לובי מרכזי שנגיש לכל הדיירים.
הצבת המכונה– על פי הסכם מול ספק המכונות, הצבת המכונות —-
מילוי המוצרים ושמירה על קשר מול הוועדים- טעינת המוצרים תתבצע לפחות פעם בשבוע.
עם הרחבת הפעילות תתאפשר מעקב אחרי המלאי באמצעות אפיליקציית / מערכת הסליקה שירות ותמיכה – במידה וקיימת תקלה במכונה, תיקון המכונה הינו באחריות הספק.שירות לגבי המוצרים– יתבצע ע"י החברה. יעד טיפול בפניית הלקוחות 24 שעות.
גודל שוק ומתחרים:
ממחקר שביצעה חברת דן אנד ברדסטריט עולה:
שוק המכונות האוטומטיות בישראל מגלגל כיום כ-700 מיליון שקל בשנה. בכ -10,000 מכונות אוטומטיות. מובילות בשוק הינם חברת משקר, כ-%30 מהשוק; משקט, המייצגת את פפסי וחולשת על כ -%15 מהשוק; שתיקר, המחזיקה ב -%15 מהשוק; ואביגיא -לי עם %30% .10 הנותרים נמצאים בידי חברות קטנות.
מחזור מכירות ממוצע עומד על כ- 000,20-500,1 שקל בחודש. כאשר ניתן לראות כי המכירות מושפעות מכמות ומגוון המוצרים ומיקום הצבת המכונות.
המתחרה העיקרי שנמצא לחברה:
1 .חברת —- שהחלה בפעילות חלוקת מכונות קירור.
2 .XX- מוצרי חלב )חברת XXX החלה בחלוקת מקררים להפצת מוצרי החברה בקלות( חשוב לציין: שוק זה מאופיין בעיקר עבור קו מכונות שתיה קלה וחטיפים ואינו דומה כלל ליעוד החברה המדוברת. המחרים הישירים מוכרים מוצרי חלב ופועלים במסגרת רישיון עסק לממכר מזון ולכן אינם מהווים כלל תחרות בשלב זה.
:swot
1 .חדשני – רעיון חדשני שיכול להוות טרנד חדשני- רעיון חדשני שאין אותו בארץ 2 .אין תחרות למכירות מתחת לבית
3 .אין צורך במשלוחים והמתנה
4 .זמין 24 שעות
6 .אין צורך "להתקל באנשים" למי שלא אוהב אנשים
7 .ניסיון ניהולי של היזם כשכיר ומנהל צוות בחברת XX
חוזקות
1 .יש צורך בחיזוק תסריט שיחה לוועדים.
2 .יש לבצע קבוצות מיקוד בכדי לפלח את המוצרים לבניינים
3 .הון עצמי וגיוס אשראי
4 .הכנסת מערכת ניהול מלאי ואפליקציה שעוקבת אחר המלאים. השאיפה היא כל 3 ימים להגיע לבניין. קיימת אפליקצייה לניהול מלאי – עם המערכת סליקה מול חברת האשראי, יש צורך בלמידת המערכת והתאמתה לצרכי החברה
חולשות
מאז החלה חברת xxx בהפצת קו המכונות, האוכלוסייה חשופה דומים ולכן קיימת הזדמנות להטמיע את מוצרי החברה בקלות.
הזדמנויות
דרישה להוצאת רישיון עסק לממכר מזון גם בבניינים כפי שנעשה בהצבת מכונות באזורי ציבור.
איומים
תפעול ועלויות תפעול:
ספקים:
ספקים מרכזיים מיתוג להב מכונות
xxxx
xxxx
שם הספק
עבודות מיתוג לחברה מכונות אוטומטיות
תחום אספקה
שנתי 3 350,1
היקף קניות ממוצע
מזומן
תנאי אשראי
עלויות כוח אדם שנתי:
מספר עובדים עלות שכר )שכר ברוטו + הפרשות סוציאליות(
סוג תפקיד
10,000
1
ניהול
6,000
1
שיווק
ייצור
מנהלה
אחר
16,000
1
כ"סה
הוצאות מכירה ושיווק:
מהות הוצאה סכום שנתי בש"ח
שכר עבודה לאנשי שיווק ומכירות
תגמול ובונוסים לאנשי שיווק ומכירות
הוצאות פרסום וקידום מכירות
אחר
סה"כ
הוצאות הנהלה וכלליות :
101,400
7,800
7,800
7,800
7,800
7,800
7,800
7,800
7,800
7,800
7,800
7,800
7,800
7,800
1 שכר עובדים )עלות מעביד(
195,000
15,000
15,000
15,000
15,000
15,000
15,000
15,000
15,000
15,000
15,000
15,000
15,000
15,000
בעלים שכר
2
26,000
2,000
2,000
2,000
2,000
2,000
2,000
2,000
2,000
2,000
2,000
2,000
2,000
2,000
ופרסום שיווק
3
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
ד"שכ
4
491,400
70,200
64,800
59,400
54,000
48,600
43,200
37,800
32,400
27,000
21,600
16,200
10,800
5,400
5 הוצאות ניהול ואחזקה
0
0
0
0
0
ומים ארנונה
6
6,500
500
500
500
500
500
500
500
500
500
500
500
500
500
7 תקשורת והוצאות תוכנות ניהול
6,500
500
500
500
500
500
500
500
500
500
500
500
500
500
חשבון וראית ח"הנה
8
54,600
7,800
7,200
6,600
6,000
5,400
4,800
4,200
3,600
3,000
2,400
1,800
1,200
600
חשמל
9
491,400
70,200
64,800
59,400
54,000
48,600
43,200
37,800
32,400
27,000
21,600
16,200
10,800
5,400
10 כלליות- הוצאות בלתי מתוכננות
⇦ הוצאות אחזקה, מהווה %10 משיעור המכירות.
⇦ הוצאות ב לתי מתוכנן, מהוה %10 משיעור מהמכירות.
ריכוז הדוחות כספיים:
2024
2023
2022
2021
8010000
5850000
3780000
1365000
שנתי הכנסות
4725900
3451500
2230200
805350
שנתי המכר עלות
3284100
2398500
1549800
559650
גולמי רווח
1602000
1170000
756000
163137
וכלליות הנהלה
1682100
1228500
793800
396513
תפעולי רווח
41%
41%
41%
41%
גולמי רווח שיעור
21%
21%
21%
29%
תפעולי רווח שיעור
תמצית רווח והפסד מהשנים האחרונות:
מדובר בחברה חדשה ללא פעילות קודמת.
תמונת נכסים והתחייבויות )אובליגו(:
xxxxxx
לתאריך נכון
xxxx
הגוף המממן
xxxxx
מספר סניף ומספר חשבון:
סה"כ
xxxxx
שם בעלי החשבון
10
מסגרת עו"ש/חח"ד:
0
עו"ש/חח"ד מנוצל:
0
הלוואות זמן קצר:
0
כרטיסי אשראי:
מסגרת ניכיונות:
0 0
סה"כ אשראי זמן קצר
0
ערבויות:
0
הלוואות זמן ארוך:
0 0
סה"כ אשראי זמן ארוך
אשראי נוסף:
פקטורינג
.L.C
הלוואות גישור
אחר )פרט:____________(
0 0
סה"כ אובליגו:
100
פקדונות וחסכונות:
המחאות מעותדות:
ניירות ערך/קופות גמל
אחר )פרט:____________(
100 100
סה"כ בטחונות
פירוט הלוואות טווח ארוך:
מועד סיום בטחונות ריבית
פירעון
חודשי
יתרת
ההלוואה
סוג
האשראי
חשבון
בנק סניף/מס'
סה"כ 0 0
פרויקטים עתידיים )צבר הזמנות(:
שם הפרויקט ערך חוזה )₪( יתרה לתשלום תאריך מימוש צפוי
סה"כ
משיכות בעלים:
שכר בעלי עניין
עלות שכר בעלים
משיכות בעלים שכר לבני משפחה
שכר למנהל הטבות אחרות
השקעה בעסק:
היזם הזרים השקעת הון עצמי של 100 אש"ח
נקודת איזון תפעולית:
2023
2022
2021
שנה
5850000
3780000
1365000
הכנסות
3451500
2230200
805350
הוצאות ישירות )עלות המכר למעט הוצאות שכר קבועות ופחת(
2398500
1549800
559650
תמורה
שיעור רווח גולמי %41% 41% 41
1170000
756000
163137
עלויות קבועות )עלויות הייצור הקבועות + הוצאות ההנהו"כ בניכוי הפחתים(
2853658.54
1843902.44
397895.12
שנתית תפעולית איזון נקודת
237804.88
153658.54
33157.93
חודשית תפעולית איזון נקודת
תכנית השקעות/פיתוח עסקי:
תקציב השקעות:
על פי 3 מוכנות לבניין
תכנית ההשקעות )במידה ורלוונטי( תוספת פחת בהתאם לתוכנית ההשקעות
2023
2022
2021
פחת
%
סכום
סעיף השקעה
20%
20%
20%
20%
75
וציוד מכונות
0%
0%
0%
0%
12
מלאי
15%
15%
15%
15%
50
מכוניות
0
0
0
כ"סה
0
סה"כ
עלויות כוח אדם לאחר ביצוע תוכנית ההשקעות:
מספר עובדים עלות שכר )שכר ברוטו + הפרשות סוציאליות(
סוג תפקיד
15,000
1
ניהול
7,800
1
שיווק
8,000
1
טכנאי
מנהלה
אחר
סה"כ 800,30
הוצאות מכירה ושיווק לאחר ביצוע התוכנית:
מהות הוצאה סכום חודשי בש"ח
שכר עבודה לאנשי שיווק ומכירות
תגמול ובונוסים לאנשי שיווק ומכירות
הוצאות פרסום וקידום מכירות
אחר
סה"כ
הוצאות הנהלה וכלליות לאחר ביצוע התוכנית:
תשלומים
1 קניות )בניכוי מלאי לסוף תקופה(
600,15
2 שכר עובדים )עלות מעביד(
15,000
בעלים שכר
3
2,000
ופרסום שיווק
4
0
5 שכ"ד
400,5
6 הוצאות ניהול ואחזקה
0
7 ארנונה ומים
500
8 תקשורת והוצאות תוכנות ניהול
500
9 הנה"ח וראית חשבון
600
חשמל
10
400,5
11 כלליות- הוצאות בלתי מתוכננות
12 מע"מ תשלומים )החזרים(
000,45
סה"כ תשלומים
תזרים לשנה ראשונה להקמה
01/02/2020
תאריך
הכנה
אביב שרי פנחס
שם
היזם
תזרים מזומנים לשנה ראשונה מתהליך ביצוע ההשקעה )ש"ח(
הקמה ריצה עבודה
כ"סה
שנתי
12
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
0
123,180
107,100
101,760
107,160
123,300
150,180
187,800
236,160
295,260
365,100
445,680
537,000
100,000
החודש בתחילת מזומנים
4,914,000
702,000
648,000
594,000
540,000
486,000
432,000
378,000
324,000
270,000
216,000
162,000
108,000
54,000
)מ"מע כולל )מלקוחות תקבולים
תשלומים
42%
2,867,400
414,180
382,320
350,460
318,600
286,740
254,880
223,020
191,160
159,300
127,440
95,580
63,720
מלאי לסוף
תקופה(
1 קניות )בניכוי
109,200
7,800
7,800
7,800
7,800
7,800
7,800
7,800
7,800
7,800
7,800
7,800
7,800
15,600
)עלות מעביד(
2 שכר עובדים
195,000
15,000
15,000
15,000
15,000
15,000
15,000
15,000
15,000
15,000
15,000
15,000
15,000
15,000
בעלים שכר
3
26,000
2,000
2,000
2,000
2,000
2,000
2,000
2,000
2,000
2,000
2,000
2,000
2,000
2,000
ופרסום שיווק
4
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
ד"שכ
5
491,400
70,200
64,800
59,400
54,000
48,600
43,200
37,800
32,400
27,000
21,600
16,200
10,800
5,400
ואחזקה
6 הוצאות ניהול
0
0
0
0
0
ומים ארנונה
7
6,500
500
500
500
500
500
500
500
500
500
500
500
500
500
והוצאות תוכנות
ניהול
8 תקשורת
6,500
500
500
500
500
500
500
500
500
500
500
500
500
500
חשבון
9 הנה"ח וראית
54,600
7,800
7,200
6,600
6,000
5,400
4,800
4,200
3,600
3,000
2,400
1,800
1,200
600
חשמל
10
491,400
70,200
64,800
59,400
54,000
48,600
43,200
37,800
32,400
27,000
21,600
16,200
10,800
5,400
בלתי מתוכננות
11 כלליות- הוצאות
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
)החזרים(
12 מע"מ תשלומים
4,248,000
588,180
544,920
501,660
458,400
415,140
371,880
328,620
285,360
242,100
198,840
155,580
112,320
45,000
תשלומים כ"סה
14%
666,000
113,820
103,080
92,340
81,600
70,860
60,120
49,380
38,640
27,900
17,160
6,420
-4,320
9,000
נקי תפעולי תזרים
השקעות
975,000
75,000
75,000
75,000
75,000
75,000
75,000
75,000
75,000
75,000
75,000
75,000
75,000
75,000
מכונות
1
50,000
רכב
2
156,000
12,000
12,000
12,000
12,000
12,000
12,000
12,000
12,000
12,000
12,000
12,000
12,000
12,000
ראשוני מלאי
3
1,131,000
87,000
87,000
87,000
87,000
87,000
87,000
87,000
87,000
87,000
87,000
87,000
87,000
137,000
השקעות כ"סה
מימון
65,000
65,000
בעלים השקעת
1
500,000
500,000
הלוואות קבלת
2
565,000
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
565,000
מימון כ"סה
50,000
26,820
16,080
5,340
-5,400
-16,140
-26,880
-37,620
-48,360
-59,100
-69,840
-80,580
-91,320
437,000
במזומנים שינוי
150,000
123,180
107,100
101,760
107,160
123,300
150,180
187,800
236,160
295,260
365,100
445,680
537,000
חודש לסוף מזומנים
60
60
60
60
60
60
60
60
60
60
60
60
60
דיירים מספר
300
300
300
300
300
300
300
300
300
300
300
300
300
בית למשק צפוי מחיר
39
36
33
30
27
24
21
18
15
12
9
6
3
חדשות מוכנות מספר
25000
עלות המכונות יחיד
איך בונים תוכנית עסקית להצבת מכונות אוטומטיות לממכר מזון?
הצבת מכונות אוטומטיות למזון היא היבט חשוב בתעשיית המכונות האוטומטיות. זה כרוך במציאת המקומות המתאימים ביותר להתקנת מכונות אוטומטיות המוציאות מזון ומשקאות.
בסך הכל, הצבת מכונות אוטומטיות למזון דורשת שיקול מדוקדק של גורמים שונים כדי להבטיח את הצלחת עסקי המכונות האוטומטיות.
תוכנית עסקית להצבת מכונות אוטומטיות לממכר מזון
תקציר מנהלים
- סקירה קצרה של עסקי המכונות האוטומטיות, כולל מטרת התוכנית והיעדים העיקריים.
- סקירה כללית של תעשיית המכונות האוטומטיות, כולל גודל השוק ופוטנציאל הצמיחה.
- תיאור המוצרים והשירותים המוצעים על ידי עסק המכונות האוטומטיות.
- תיאור שוק היעד וקהל היעד לעסקי המכונות האוטומטיות.
- תחזיות פיננסיות, כולל הכנסות, הוצאות ורווחים.
ניתוח שוק
- מחקר שוק מפורט, כולל ניתוח של תעשיית המכונות האוטומטיות, התחרות ושוק היעד.
- ניתוח מגמות שוק והתנהגות צרכנים הקשורים לשימוש במכונות אוטומטיות.
- זיהוי קהל היעד וצרכיו והעדפותיו.
הצעות מוצרים/שירותים
- תיאור מפורט של המוצרים והשירותים המוצעים על ידי עסק המכונות האוטומטיות, לרבות סוגי המכונות האוטומטיות, המותגים וסוגי המזון והמשקאות.
- ניתוח החוזקות והחולשות של הצעות המוצרים והשירותים, כולל תמחור, איכות ונוחות.
אסטרטגיית שיווק ומכירות
- סקירה כללית של אסטרטגיית השיווק והמכירות, כולל שוק היעד, ערוצי השיווק וטקטיקות המכירה.
- ניתוח התחרות וכיצד עסק המכונות האוטומטיות יבדל את עצמו בשוק.
- תיאור תקציב המכירות והשיווק וכיצד ישמש אותו כדי להגיע לקהל היעד.
תוכנית מבצעים
- סקירה כללית של התפעול השוטף של עסקי המכונות האוטומטיות, כולל מבנה הניהול, התהליכים והמערכות.
- ניתוח עלויות התפעול, כולל עבודה, תחזוקה ואספקה.
- תיאור השיטות להבטחת איכות ואמינות המכונות האוטומטיות ומוצריהן.
תכנית פיננסית
- תחזיות פיננסיות מפורטות, כולל הכנסות, הוצאות ורווחים לשלוש עד חמש השנים הבאות.
- פירוט עלויות ההקמה, לרבות עלות רכישה והתקנת מכונות אוטומטיות, הוצאות שיווק ופרסום ועלויות תפעול.
- ניתוח הסיכונים וההזדמנויות הפיננסיות לעסקי המכונות האוטומטיות.
סיכום
- סיכום הנקודות והדגשים העיקריים של התוכנית העסקית, כולל הזדמנויות בשוק, הצעות מוצרים ושירותים, אסטרטגיית שיווק ומכירה ותחזיות פיננסיות.
- מחשבות אחרונות והצעדים הבאים לעסקי המכונות האוטומטיות.
דוגמא לתוכנית עסקית להצבת מכונות אוטומטיות לממכר מזון
תקציר מנהלים
חברתנו מתמחה בהצבה ותפעול של מכונות אוטומטיות לממכר מזון. המטרה שלנו היא לספק אפשרויות אוכל נוחות ונגישות לאנשים עסוקים בדרכים, כגון עובדי משרד, סטודנטים ומטיילים.
החברה תציע מגוון אפשרויות מזון נוחים, כולל חטיפים, כריכים, משקאות וקינוחים. המכונות האוטומטיות שלנו יהיו ממוקמות באזורים עתירי תנועה, כגון בנייני משרדים, שדות תעופה ואוניברסיטאות, כדי להבטיח חשיפה ומכירות מקסימליות.
ניתוח שוק
תעשיית המכונות האוטומטיות צומחת בהתמדה בשנים האחרונות. יש ביקוש גבוה לאפשרויות אוכל נוחות ונגישות, במיוחד באזורים עירוניים שבהם אורח חיים עמוס מותיר מעט זמן לארוחות ישיבה.
קהל היעד שלנו יהיה אנשים עסוקים בדרכים, כולל עובדי משרד, סטודנטים ומטיילים. אנו נערוך מחקר שוק כדי לזהות את המיקומים הטובים ביותר עבור המכונות האוטומטיות שלנו, בהתבסס על תנועה רגלית, דמוגרפיה, נגישות ותחרות.
הצעות מוצרים/שירותים
החברה תציע מגוון אפשרויות מזון כולל חטיפים, כריכים, משקאות וקינוחים. כל המוצרים יגיעו מספקים בעלי מוניטין ויתחדשו באופן קבוע כדי להבטיח טריות ואיכות.
המכונות האוטומטיות שלנו יהיו חדישות, עם מסכי מגע, קוראי כרטיסי אשראי ויחידות קירור כדי לשמור על מזון ומשקאות בטמפרטורה האידיאלית. כמו כן, נציע אפליקציה המאפשרת ללקוחות לעקוב אחר התכולה והמידע התזונתי של המכונה האוטומטית וכן אפשרות לבצע רכישות ישירות מהטלפון.
אסטרטגיית שיווק ומכירות
אסטרטגיית השיווק והמכירות שלנו תתמקד בהגעה לקהל היעד שלנו באמצעות פרסום מקוון ולא מקוון והמלצות מפה לאוזן. אנו נציע גם מבצעים והנחות כדי לעודד שימוש בפעם הראשונה וללקוחות חוזרים.
אנו נבצע מחקר שוק כדי לזהות את המיקומים הטובים ביותר עבור המכונות האוטומטיות שלנו, ננהל משא ומתן על הסכמי שכירות נוחים עם בעלי ומנהלי נכסים. אנו גם נעקוב באופן קבוע אחר נתוני המכירות כדי לבצע התאמות להיצע המוצרים והתמחור שלנו, בהתבסס על דרישת הלקוחות.
תוכנית מבצעים
העסק ינוהל על ידי צוות קטן של אנשי מקצוע מנוסים במכונות אוטומטיות, כולל מנהל, מומחה שיווק וטכנאי שירות, בנוסף שירותי הנהלת חשבונות ומשפטים.
העלויות התפעוליות שלנו יכללו את עלות הרכישה והתקנת מכונות אוטומטיות, חכירות, הוצאות שיווק ופרסום ומשכורות והטבות לעובדים. כמו כן, נקצה כספים לתחזוקה ותיקון של המכונות האוטומטיות.
תכנית פיננסית
צפי רווח ועלויות משתנה מעסק לעסק.